achtmaanden op toer - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

16 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

picton 22gr. bewolkt 11febr.

wij zijn nu p het zuidereiland aangekomen in het plaatsje picton- dit ligt in het begin van queen charlotte sound- en is als er een ferry of cruiseboot binnen komt zijn er activiteiten anders is het een slaperig dorpje .
wij hebben een excursie als we van boord komen gaan we gelijk op een catamaran-maken een tocht door de shakespeare bay. de natuur is geweldig we varen door kreken en langs strandjes -zien enkele zeehonden die vrolijk hun capriolen laten zien,ze zijn wel schuw want als de catamaran iets te dichtbij komt zijn ze snel onderwater.
na 2 uur gaan we aan wal daar staateen bus ons op te wachtten en maken een toer door de bergen met prachtige vergezichten over verschillende bay,s.
wij rijden door wijnstreek marlborough,het lijkt frankrijk wel
s,middags bezoeken we even het stadje picton en gaan om 1800uuur aan boord . we varen weer en opeens zien we een groep van 40 dolfijnen die rond de boot op de golfstroom met ons mee zwemmen een machtig gezicht die sierlijke beesten ,ze houden het z,on 20min vol en dan zijn ze ineens weer weg.
dit was het even weer .we gaan nu richting australiee.
hopen in sidney weer een mail te sturen . groetjes van wijna en eef

• 16 Februari 2013 - 10:30

Oeht:

Geniet ervan als dolfijnen meezwemmen betekent dat geluk
    Hier is het eindelijk boven nul , maar echt zonnig kan je het niet noemen

• 16 Februari 2013 - 17:14

Janny:

Hoi Wijna en Eef,

Wat een mooi verslag we leven helemaal mee, dolfijnen brengen geluk!! Komt dus goed. Afgelopen donderdag met Kaz en Marion wat gedronken, zij rijden morgen terug. We hadden een leuk kontakt. Hier deze winter erg mooi weer, we genieten er van. 21 maart gaan we terug wat zijn jullie toch lang weg. Dan maar via de mail. Wat ga je het eerst koken als je terug bent? Preistamp? Liefs uit emmen. Milius 3

• 17 Februari 2013 - 12:16

Joke:

Hallo Wijna en Eef,
    Leuk hoor, geniet er maar van,
    veel liefs Joke

• 17 Februari 2013 - 14:59

Ruby:

hoi Wijna en Eef,

Hartstikke leuk zeg, die dolfijnen. Inderdaad, dat brengt geluk wanneer je ziet.
    Jullie hebben echt een schitterende reis tot nu toe, geweldig. Zeker heel veel
    foto"s gemaakt intussen?? Hopelijk weet je dadelijk nog wel waar wat is genomen,
    zoveel zien jullie.!!!!!
    Hier is intussen ook van alles gebeurd, tja, het leven gaat verder nietwaar.
    Nog heel veel fijne dagen en weken,
    groetjes, Ruby en Selena