achtmaanden op toer - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

07 Maart 2013 | Indonesië, Makassar

5 maart op zee

ceremonie van koning neptunus(poseidon()
we passeren de evenaar.
de evenaar is het middelpunt van de aarde en loopt dwars door de tropen
koning neptunus overziet de evenaar, hij is de oppergog van de watergoden en een drietand is het symbool van de macht met een paard met bronzen hoeven en gouden manen stuurt hij zijn wagen over de zee ,die kalm wordt voor hem .
het is tradieti hem te eren ,voor een veilige doorgang en een kalme zee

er moet een offer komen/
een deel van de crew was de klos.
een rechter deed uitspraak en de staff waaronder de kaptein waren de jury. gingen de duimen naar beneden moesten de jongens en meisjes eerst een grote vis zoenen(deze was dood echt) daarna werden ze ingesopt met gekleurde troep en hopa het zwembad in onder groot gejuig van iedereen het was een leuk spektakel .wel om 8uur in de morgen s,avonds was er neptunus bal overal hingen gekleurde vis ballonnen.
nu maar hopen dat king neptunus ons goed gezind is

dit was het weer ,sorry dat het zoveel zijn maar we konden nergens een internet cafe vinden de laatste dagen
normaal doe ik dit niet maar ik wil via deze site .mieke feliciteren met haar verjaardag vandaag.
riek met haar verjaardag de 4de.en marco alvast voor morgen
allemaal een fijne dag
corry jij met ellen en jolanda.
hartelijke groeten van wijna en eef
zitten nu op de filepijnen ik mail weer in hong kong.

• 07 Maart 2013 - 08:18

Jeannine:

zo luitjes,

leuk alles weer gelezen te hebben het heeft even geduurd vanwege de drukte maar ben weer helemaal bij.
    genieten maar daar wij werken wel door hihi.
    Nee hoor het is jullie van harte gegund.
    Van de winter weer lekker naar Spanje zien we elkaar daar wee,r ook een fijn vooruitzicht toch.
    Gr. Jeannine.

• 07 Maart 2013 - 09:46

Oeht:

Blijven jullie feesten ?
    Fijne dagen

• 07 Maart 2013 - 16:25

Jokemulder:

Lieve schatten,

wat genieten jullie toch nietwaar!
    doei, vele groetjes Joke (alles prima)