achtmaanden op toer - Reisverslag uit Sydney, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Sydney, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

18 Februari 2013 | Australië, Sydney

hallo daar zijn we weer.
sydney. vrijdag 15 febr. 25gr.

om 9 uur lopen we al in de stad, we willen kaartjes zien te krijgen voor vanavond in het operahouse.
gelukt.
opgedoft gaan we om 7 uur met de bus naar het beroemde operahouse.
onder het genot van een glas wijn en een sand wich staan we in de pauze op de trappen (buiten ) van het operahouse.
het is een warme avond,de maan schijnt over het water, wij kijken naar de lichtjes van de sky line,de donkere brug op de achtergrond,voor ons het geroesemoes van de mensen langs de water-promenade. het idee dat wij nu aan de anderekant van de wereld staan,in zo,n omgeving doet ons goed beseffen dat we geluks-vogels zijn .
de bel,einde pauze,de betovering is voorbij.
we gaan luisteren naar het piano concert,for the left hand van ravel,en een stuk van sibelius met het sydney philh.koor.
na het einde van de voorstelling wandelen we over de promenade ,gaan koffie drinken en genieten zo na van deze heerlijke avond.
een taxi brengt ons naar de boot.

zaterdag 16 febru.zwaar bewolkt 23 gr.

we gaan de stad in ,nemen een hop on hop off bus,je doorkruist de stad en je ziet erg veel.
wij stappen uit bij chinatown,hier wordt chinees nieuwjaar gevierd veel vuurwerk en drakendansen,en dat midden in zomers sydney.
en dan ....... opeens een wolkbreuk,kunnen net een afdak halen waar we een uurlang onder schuilen,
de straten worden rivieren,de brandweer heeft zijn handen vol,het verkeer zit vast het is echt heftig,wij in bloeses en sandalen,lekker hoor.
het wordt droog en na dit spektakel vervolgen wij onze weg.

om 4uur weer aan boord.op het achterdak hebben we happy hour,de zon komt weer door.
de scheepstoeter laat horen dat we vertrekken.
in het kielzog varen plezierjachten en zeiboten mee om ons uit tezwaaien. we varen onder de brug door langs het operahouse,dan weer 4x de scheeptoeter het dreunt over de baai,de jachten laten zich ook horen iedereen zwaait.
en zo varen we sydney uit de open zee op.

17 febru.
we hebben een dag op zee, varen door de tasmanzee die 3.750 meter diep is ,bepaald geen voetenbakje.

18febru.
hopen we in de hoofdstad van tasmaniee hobart) aan te komen.
tot zover dit verslag.
zal proberen om foto,s te sturen maar dat gaat steeds verkeerd. sorry.
genieten jullie nog maar van de winter die is zo voorbij dan heerlijk het voorjaar. wijna en eef

• 18 Februari 2013 - 06:17

Oeht:

Ha die Wijna en Eef,
    Leuk hoor allemaal , hier begint het weer ook iets op te knappen, Hopelijk wordt het weer snel wat aangenamer.
    Hoe is dat schip eigenlijk , wellicht kan je dat eens beschrijven en waarom lukken d e foto's niet, teveel indat doorzichtige bekertje gekeken?
    Nou gezellig al die verhalen van jullie
    Nog veel plezier en dat zal dadelijk wel wennen worden als jullie weer in dat kikkerlandje zijn en je eigen boterhammetje op tafel moeten gaan zetten.

• 18 Februari 2013 - 16:43

Miel En Henk.:

Hallo Wijna en Eef,

Wat een prachtige en interessante reis! Wij genieten met jullie mee. De grote verscheidenheid van natuur en cultuur komt voortdurend naar voren en wordt met grote aandacht geinhaleerd. Geniet er maar van!

Veel liefs van ons beiden.

• 18 Februari 2013 - 18:11

Nine:

HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!

• 20 Februari 2013 - 19:15

Marion:

we zijn, ondanks ons heerlijke verblijf in warm Benidorm, toch een beetje jaloers hoor :-) vooral nu we de laatste nacht in Arlon staan bij -4 graden, gas is op en de nacht moet nog beginnen....brrr
    maar goed dat we onze electrische deken bij hebben...veel liefs xxx

• 09 Maart 2013 - 09:29

Jan Van Luipen:

Beste Wijna en Eef,

Elke keer weer leuk jullie berichten te lezen. Prima pen hoor Wijna !
    We zijn net terug vaneen paar dagen Costa Tropical in het zuiden van Spanje.
    We hebben mooi weer gehad, plensbuien en de besneeuwde bergen gezien

Mooie kathedralen en het Picasso museum in Malage. Alles best een belevenis
    Geweest. Nu het achterterras klaar maken want het is nu hier LENTE !
    Het buiten leven gaar beginnen.

Groet, Jan en Vera