achtmaanden op toer - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

11 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

hallo allemaal
8 febr. tauranga 25 gr.
om 10 uur ontmoeten we marco en erica.
zij wonen nu 4 jaar in n.zeeland.
onder een lekker bakkie koffie ,was er veel te vertellen. daarna een heerlijke wandeling gemaakt rondom een berg.
s,middags bij een italiaan gegeten en om 4 uur hebben ze ons weer naar de boot gebracht,het was een erg fijne dag.

9 febr. napier 23gr

deze stad staat bekend on zijn vele art,deco huizen de stad is in 1930 verwoest door een aardbeving.
daarna is de stad met de oude stenen weer in de oude stijl opgebouwd. heel byzonder.
alles is laagbouw er zijn verschillende stijlen art deco de pande zijn geverfd in l.licht groen l.blauw en roze.
als er toeristen zijn loopt een deel van de bevolking in de kledy van de 30ger jaren ook zijn er old timers waarin je tegn betaling mee kan rijden.
het klijkt haast een openlucht museum. het was heel levendig in het stadje er was n.l een muziek festival
er waren wel 30groepen schotse doedelzak spelers,en alles in schotse rok natuurlijk.

10 febr. wellington23 gr.

in 1865 werd dit de hoofdstad van n.zeeland.
hier staat het aparte parlements gebouw er is en "grote haven "
wij waren hier 12jaar geleden ,de stad is er niet mooier opgeworden veel hoog bouw tussen de oude uit 1880 huizen het doet erg rommelig aan
we bezoeken een maori (vroegere inwoners) museum, gaan met de cable tram de berg op waar een botanischetuin is .
s,avonds aan boord n,avond in het teken van n.zeeland wijn ,kaas kiwifruit en muziek.
morgen gaan we naar picton het andere eiland .

dit was het weer de volgende mail komt waarschijnlijk van uit sydne
e moeten weer 3 dagen varen . groetjes en tot mails

• 11 Februari 2013 - 06:11

Oeht:

Leuk dat je weer vroegere kennissen kan ontmoeten , maar zo blijf je een beetje bij
    Hier is het ongeveer -0,5 graden gemiddeld per dag , het blijft bij hagel en sneeuwbuitjes , Maar de zon schijnt ook af en toe een beetje, Hert wordt tijd dat het lente wordt
    Fijne reis verder

• 13 Februari 2013 - 11:05

Ina Schaaf:

hoi Wijna en Eef,
    Jullie genieten volop. Hier in Benidorm gaat het prima.Al is er erg veel wind dit jaar,zeg maar gerust vaak storm.Hebben wij nog niet zo meegemaakt.
    Weer een nieuwe ervaring.Je wordt er een beetje gallisch van.Maar we doen het ermee.
    groetjes, ina