achtmaanden op toer - Reisverslag uit Auckland Islands, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Auckland Islands, Nieuw Zeeland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

07 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland Islands

hallo alemaal
wij zitten nu in n.zeeland,auckland.
hebben een tijdje op zee gezeten dus konden geen contact maken.
maar nu even wat er gebeurdt is ,niet veel.

29 jan we gaan naar het eiland bora bora.

dit is het laatste eiland van de de groep frans polynesia.
het eiland bora bora (EERST geborene) gelegen op 260km. ten n.w. van pateete
bora bora wordt omgeven door lagoon en een rif in het midden van het eiland bevinden zich overblijfsels van een slapende vulkaan,met 2 pieken de hoogste is ongeveer 727 meter hoog.
de bevolking leeft van het toerischme er zijn 7 resorts verdeeld over piep kleine eilandjes,de bungalows zijn gebouwd op palen die de zee en logoon inlopen ,de zee is hier kalm en kristal helder.het uitzicht over de lagoon en rif is overweldigend.
de zee met zijn verschillende kleuren blauw -van azuur tot donker blauw.
het eiland geurt naar bloemen ,zoetig, bedwelmend.
voor een week rust vacantie is dit het summum,maar er is verder helemaal niets ,alleen de stilte.

30jan .we komn weer bij een eiland tonga niet groter dan 32 km.in de rondte,de zee heeft te hoge golven en we moeten weer met een tender, mij niet gezien, maar gelukkig de kapitein denkt er ook zo over,niemand mag van boord.en hij besluit door t varen ,geen champage ha ha ,
we zien het eiland aan ons voorbij gaan,letterlijk en figuurlijk.

31 jan
op de verjaardag van onze koninging worden de 33nedl.pasagiers uitgenodigd om een borrel(lees champagne) te drinken in een van de bars.er hangen ballons en vlaggen.de nedl.crew ontvangt ons.
zo leren we de nedl.medereizigers.

1 febr. vrijdag
we steken vandaag de internationale datum grens over dit houdt in dat we 2 febr. overslaan en zo zitten we op 3 febr.heel apart.het betekend voor ons dat we jonger zijn geworden.ahum.

5 febr. 25gr. n.zeeland.
we zijn nu een dag eerder in auckland dat is wel prettig na 6 volle dagen op zee.
eindelijk vaste grond onder je voeten.
de 6 dagen zijn om gevlogen .er was van alles te doen aan boord.

in auckland gaan veel mensen van boord die hier hun eind bestemming hebben,oa.ook 6 nederl.
er komen ook weer nieuwe mensen aan .
wij gaan heerlijk de stad in .hier waren wij 12 jaar geleden ook .er is veel nieuwbouw en hoge torens bij gebouwd.
maar we herkennen toch nog veel dingen.

8febr. morgen om 8 uur s,morgens komen we in rutora aan ,waar we onze oud buurman en zijn vrouw hopen te ontmoeten.we hebben wel afgesproken. voor de insiders (marco en erica van der zwaard) zal alvast de groetjes doen. tot de volgende mail.
wijna en eef

• 07 Februari 2013 - 09:34

Oeht:

Ha die Wijna en Eef
    Leuk weer van jullie te horen , lang op zee betekent dat jullie tonnetjes aan het worden zijn , Lekker zonnen en eten , laten we het drinken ( champagne) niet vergeten.En Wijna Hollanders als we zijn, krijg je dan ook een dag terug van de reissom als je er een overslaat? :-)
    Nou hier is het halen en brengen met het weer , SNS is staatsbank geworden, en de regering vliegen elkaar in de haren , dus eigenlijk geen nieuws.
    Fijne dagen in nieuw zeeland en de groetjes

• 07 Februari 2013 - 13:07

Jan En Elly :

Hallo Wereldreizigers,
    Fijn weer iets van jullie te horen. Wat bleven jullie toch veel. . Straks kun je niet meer wennen aan het eentonige leven in Nederland, of verheugen jullie je om weer tot rust te komen en om al dieervaringen rustig tot je door te laten dringen.
    Hier in Spanje is het de laatste weken erg winderig, zeg maar storm. Soms is het en dag rustig, maar daarna komt de storm met vlagen weer terug. Vannacht i er weer brnd uitgebroken op de Aitana. We horen de helicopters aan en af vliegen me bluswater maar zien gen vuur. Het zal niet zo erg worden als 2 jaar geleden. De zon schijnt we iedere dag. Gisteren hebben we wer lekker langs de branding gelopen. We hebben he nog steeds goed naar de zin en willen nog niet aan de thuiisreis denken.
    De 15e komt Nicole en haar gezin voor 10 dagen en daarna gaat het hard aar he einde toe.
    Tot hoe lang bljven jullie nog op zee? We verheugen ons nu al op jullie verhalen. We zullen tijd te kort komen.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en zienweer uit naar jullie volgende mail.
    Hartelijke groeten, Jan en Elly