achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

03 Januari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

deel 2 everglades

30dec
we gaan weer naar de everglades
we willen met de trailboot over het moeras
natuurlijk verrijden we ons weten niet of we rechts of links moeten .na een half uur rijden staat er eindelijk een gebouwtje,wij op zoek naar leven ,na 5 min komt er een beeldschone parkranger,ze is stom verbaasd dat ze ons in de rimboe aantreft.even gepraat en dan een grote kaart erbij,we moeten wel 50 kilometer terug.ja mijn geijkte fout moets links zijn en we gingen rechts ,ik leer het nooit.
eindelijk komen we bij de boten.we nemen een tour van een uur. de boot heeft een propeller achterop ,de gids zit op een stoeltje hoger dan jij.
je krijgt watjes voor in je oren,de motoren aan die brullen en dan in volle vaart over het moeras.(brillen en petten vasthouden).
soms ga je over stukken ondiep water dan weer hooggras. met een geweldige snelheid vliegt de boot overal door en over,dan ligt de boot even stil,daar gaat een dikke grote krokodil over deze zwemt behoorlijk hard en duikt voor ons zo de struiken in. er lagen best veel ze reageren niet op de boten,
wij vonden het een super leuke ervaring.
toen we terug kwamen heb ik een jong krokodilletje vast gehouden,een schatje ,gelukkig deed hij zijn bekkie niet open. ze zijn fluweel zacht dat verbaasde mij .jammer als ze groot worden dat ze zo gevaarlijk zijn
na een leuke dag verlaten we de everglades.
wijna

• 03 Januari 2013 - 19:07

Oeht:

Wijna toch
    Plak dan een foto van Wilders op jouw plaats op het dashboard en eentje van Emile Roemer bij Eef op het dashboard , dan weet je gewoon wat rechts en links is.
    Maar ja Shell wil ook eindelijk eens wat verdienen tenslotte , dus laat maar.
    Leuke avonturen maken jullie mee , ik ben wel blij dat dadelijk op de cruise tenmminste een kapitein op de brug staat , anders zien we jullie nooit meer terug want vooral op zee zie je geen richtingwijzers en/of rangers. Of gaan jullie per roeiboot?
    He jongens maak er wat van en tot melens

• 04 Januari 2013 - 11:23

E.korteweg:

Eerst jullie een gelukkig nieuwjaar wensen met nog een hele goede interessante reis en heel veel gezondheid.Wat een gewaarwording al die krokodillen en andere beesten, hardstikke leuk om te doen
    en jullie maken veel mee. Heel goede begin van de bootreis geniet ervan Veel groetjes en tot de volgende
    keer. Liefs Els.