achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

03 Januari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

3 jan.

hallo allemaal
dit is dan het goede verslag.

de stad laten we voor wat het is .
we gaan de natioal parks in
het is 58 mile van miami.we rijden de wereldberoemde everglades in ,dit is een laagmoerasland -een uniek landschap dat bestaat uit grote vlakten (galigaan)gras doorbroken door boomeilanden groot en klein (hammooks) en kronkelende waterlinten ,kreekjes waar krokodillen liggen.het is een enorme weidsheid.
er zijn 4 ingangen we nemen royal palm en flamingo visitor center.
eerst royal palm .
een parkranger geeft voorlichting voor we gaan wandelen.
verlaat noooit het pad,besef dat sommige bomen en struiken giftig zijn,slangen en spinnen met rust laten (nou wij zeker),rij voorzichtig omdat dieren vaak op de weg zitten.we gaan op pad ,gelijk aan het begin van het pad liggen alligators te suffen,wel oppassen.na even gelopen te hebben komen de houten vlonders die over het moerasgebied liggen ,wel zo veilig er zijn veel krokedillen we hebben geluk ze zijn best actief lopen naar de kanten en zwemmen wat rond ,hebben geen oog voor ons .
er zijn redelijk wat vreemde vogels o.a. de slangenhalsvogel,prachtige grote witte ,een soort ibis en vogels in allerlei kleuren vliegen voorbij .
geloof maar dit is genieten.
we gaan de tweede route doen
de gumbo limbo trail.
dit is een unieke kans om een hardhout bos te zien ,gelukkig zijn er nu geen muggen.
we wandelen over een kronkel pad met aan weerszijde prachtige bomen.o.a. de gumbo limbo boom deze heeft een gladde rode bast en is kaars recht ,meters hoog
in andere (onbekende voor ons )bomen groeit de bromelia deze staat in bloei,de natuur is hier schitterend.
we rijden naar flamingo center het is al laat als we aankomen weer veel aparte vogels,rond de baai zwemmen lamantijnen (zeekoe) maar dan moet je wel geluk hebben als je eer een tegenkomt.
hetzelfde geldt voor de panter .het bord geeft aan dat hij in dit gebied zit ,misschien ziet hij jouw ,maar wij ......
de wasbeertjes laten zich oook niet aan ons zien.
we zagen ze wel ,als vloerkleedje op de weg .er worden veel aangereden. de dag vliegt voorbij en we willen nog zoveel.
deel een everglades
wijna