achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

03 Januari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

hallo hallo

daar ben ik weer ,ik moet de mails per stuk verzenden vandaar deze allemaal achterelkaar

we rijden naar de key,s hier zijn een groep fossiele koraaleilanden beschermt door het enige koraalrif van n.america .je kan er duiken en snorkelen,voor de liefhebbers het einde ,doen wij geen van beide.we gaan eiland hoppen er is een overseas higwy aangelegd een betonstrook over de oceaan en de golf van mexico 158mile lang.
langs de waterkant zijn pieren speciaal aangelegd voor hengelfanaten ,die zijn er bij bosjes.ook hier aparte bomen zoals de zilverpalm prachtig.
we willen naar key west het laatste eiland,waar hemmingway (de schrijver) heeft gewoont. maar het is file rijden we staan al uren in de file en er komt geen eind aan ,in een klein restaurant gaan we wat eten en horen dat de boel helmaal vast zit.je kan hier moeilijk draaien dus nog een stuk verder en dan gaan we terug het is al 4 uur en we moeten nog zoveel rijden en in het donker is het geen pretje.

dan 1 jan,
er was niet veel te beleven met oud en nieuw.,ja de cafe,s zaten vol .dus we zijn in het hotel gebleven en hebben om 12uur vuurwerk gekeken vanuit de 9de etage was erg mooi .
hier in florida wordt er geen particulier vuurwerk afgestoken wel zo prettig.

vandaag is het bloedheet 3jan, we gaan wat boodschappen doen, nog twee dagen en dan gaan we de holland america lijn onveilig maken ,het schip heet de amsterdam ,daar zullen we ons de eerste 4maanden moeten zoet houden.
ik probeer de verslagen door te sturen zal wel iets langer duren maar ze komen
hartelijke groeten nu nog van de vaste wal.wijna en eef