achtmaanden op toer - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

15 December 2012 | Verenigde Staten, Montgomery

hallo hallo

alles goed bij jullie,volgens de berichtten hier, hebben jullie sneeuw!!!!!!

wij hebben new orleans verlaten,spijtig,
we besluiten om het binnenland weer eens door te gaan.de kust hebben we nu wel even gehad.er is hier te veel chemie en olie opslag.
wij rijden naar montgomery.het landschap wordt glooiender en het ziet er wat welvarender uit.nog steeds kilometers door de delta,
in montgomery slapen we in het hilton inn,ook hier weer motels en hotels gesloten.

11 dec we rijden naar atlanta.
het landschap is gevarieerd,veel golf terreinen en er is landbouw ,rijst en katoenplantages.
daar bijkomt dat atlanta een commerciele stad is met enorme gebouwen.
we kunnen geen betaalbare hotels vinden na 4 stuks in de prijsklasse vanaf 200 dollar exclusief parkeren,laten we het afweten,en dan ineens midden tussen al die grote hotels, een motel en ze hadden plaats ,voor 59 dollar incl,auto per kamer en wat belangrijk was op loop afstand van de bezienswaardigheden
s,middags gaan we naar het martin luther king jr. national historic site.
de tombe ligt in een vijver de eeuwige vlam er voor.
vlakbij is de kerk waar martin luther king zijn vader en grootvader de dienst leidden.
het mooie geboorte huis van m.l.k.staat er vlakbij.tegenover is het gedenkpark.waar een tentoonstelling en foto,s te zien zijn over de rol die in dit gebied heeft gespeeld in de beweging voor burgerrechten.
de lijkkar waar m.l.king naar zijn laatste rustplaats is vervoerd staat daar ook.het is weer zolang geleden ,1968,het doet je wel wat,het is onze geschiedenis we zaten er midden in .

12 dec het is koud vandaag 16gr.bewolkt.
we gaan naar de world of coca cola.
daar is de grootste collectie ter wereld te zien ,we krijgen een 4d precentatie en een productielijn in werking te zien,proeven van een assortiement van 60 producten,nee niet alle zestig, welke je wil llekker ,voor wie er van houdt het is allemaal even zoet.
s,middags gaan we naar de cnn studio.
we krijgen een rondleiding door de studio van cnn van de eerste nieuwszender die 24uur p.dag uitzend,er zijn 150 journalisten bezig.
we zagen de opnames en een interview.,s,avonds was het op tv,
hier gebeurt het in het hoofkwartier met veertien verdiepingen.wat een bedrijf.
wij vinden de tv progamma,s hier niks, om de 5min zit er 15min reclame op,zelf bij het nieuws,om gek van te worden.

13 dec nog steeds koud.
we zakken weer richting kust,het is weer een lint van asfald voor ons het heeft veel weg van frankrijk, heuvelachtig,bossen. we komen plaatsen tegen als macon en lyons.volgens mij zijn de fransen hier geweest.

we stoppen in het plaatje savannah een oude havenstad,ons hotel gelegen in de historische wijk aan de havenkant is van rond 1868,omgebouwd van katoenpakhuis tot hotel.
met hemelbedden ,hardhouten vloeren, plafondhoge ramen en klein balkon,heel smaakvol ingericht ,onze kamer kijkt uit over de savannah rivier,regelmatig varen grote container schepen langs ons raam

de stad is lieflijk.
heel veel parken en pleinen met beeldhouwwerken en fonteinen.leuke winkelstraat-visrestaurants-ruige herbergen en souvenirswinkels in oude pakhuizen.
dit doet niet americaans aan ,het is knus en bruisend,hier blijven we 4 dagen.
daarna ....... naar orlando

zo dit was het weer. de zon komt door en de temp.vliegt weer omhoog.
allemaal de groeten wijna en eef

• 15 December 2012 - 09:19

Jan.vanluipen:

Beste Eef en Wijna,

Wat geniet ik van jullie reisverslagen. Jullie lijken Geert Mak wel.
    Luike beschrijvingen ! Op een aantal plaatsen ben ik ook geweest,
    Zij het op zakenreis maar de sfeer kan ik proeven.
    Amerika heeftvtoch alles, natuur, lelijke gedeelten, interessante dingen.
    Geschiedenis, rijkdom mar ook bittere armoe, af en toe kan je het niet bevatten.

We zijn weer in Nederland voor een klein maandje.
    We beginnen nu toch wel te verspaanden na een kleine 5 jaar veel in Spanje te zijn.
    Als het mooi weer is hier is het prima, maar er is ook veel grauw en kou.

Zie alvast uit naar het volgende reisverslag.

Groet van Jan en Vera

• 15 December 2012 - 09:31

Jeannine:

We hadden idd. sneeuw maar jammer genoeg ist ie al weer weg.
    Maar goede hoop er komt nog meer volgens de berichten misschien met kerst dat zou mooi zijn maar zal wel niet.
    Genieten met een grote G voor jullie.
    Xxxx Jeannine.

• 15 December 2012 - 20:25

Jan En Elly Van Meer:

Vol interesse lezen we hier in Spanje jullie verslagen. Ongelooflijk dat jullie dat allemaal echt meemaken. We missen jullie hier wel. De recessie is hier goed te merken. Op de camping zijn veel lege plaatsen en op het strand is het zeer stil. We zitten inmiddels weer op het zelfde zonnige plaatsje als vorig jaar. Bij het bridgen op Villa Sol is het net of je niet weggeweest bent. Niemand is veranderd. De zaal is wel wat opgefrist met een verfje en nieuwe gordijnen.
    We wensen jullie een heel fijne tijd en zien weer uit naar het volgende verhaal.