acht maanden op toer - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op toer - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

20 December 2012 | Verenigde Staten, Montgomery

hallo allemaal

17dec.l.bewolkt 19gr.lekker reis weer

zondag hebben we het pulaski fort bezocht,kregen daar een musket schieten demonstratie.
we weten nog niet waar we precies naar toe gaan,verrassing voor ons.

we rijden weer kilometers door moersgebied en delta,s
en dan is daar het bord welkom in de staat florida.
hier is het behoorlijk welvarend grote villa,s golf terreinen het ziet er geknipt en geschoren uit.
bij orlando is het erg druk,wij besluiten door te rijden
we komen in het plaatsje cocoa beach dit is iets voor ons.
een leuk hotel aan zee. grote kamer ,balcon 4 hoog zeezicht.
het is een zwoele avond,we zitten op het balcon en genieten van het ruizen van de zee en een glas wijn.

18,dec dinsdag l.bewolkt 24 gr.

vandaag gaan we naar het ,kennedy space center,
we hebben geluk, staan in de rij voor de kassa,toen een chinees ons twee kaartjes voor de helft van de prijs aanbood,er waren 2 mensen van zijn groep ziek geworden.alles was erbij inbegrepen,de bus naar cape canaveral ,films enz.
we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.
we blijven hollanders, toch!

het kennedy space center;
dit ligt op merritt island aan de kust.
hoogtepunt zijn de twee imaxtheaters,waar op enorme schermen films over de ruimtevaart worden vertoont

in de rocket garden staan raketten opgesteld die allemaal een periode in de ruimtevaart geschiedenis vertegenwoordigen.

de astronauten encounter,daar staan echte astronauten de bezoekers te woord,was veel te druk.

we gaan voor de bus tour,een gids begeleidt ons door de beveiligde zones en vertelt over de werkzaamheden.

de eerste stop,daar staat de 18 meter hoge observation gantry van hieruit heb je een goed zicht op de platforms,beneden wordt door middel van een film getoond hoe een lancering in zijn werk gaat.
in het tweede gebouw is het apollo-saturn v.center waar een hoge saturn v maanraket staat die werd gebruikt bij de apollo missies.

dan de cape canaveral tour die loopt over de lanceerplatvorms van de mercury,de gemini en de apollo. groots ongelooflijk het is anders dan op de tv.

het intern.space station daar kan je zien hoe een ruimtelancering wordt voorbereid,met een simulator kan je meebeleven hoe een astronaut zich voelt in zo,n kleine capsule.
mij niet gezien heb wel op afstand staan kijken, vond het geluid al erg genoeg.
jullie snappen dat deze dag te kort was.

oja er wilde een krokedil de weg overteken hij zat in de berm en krabbelde naar de straat. (zie foto) gelukkig zaten we in de bus maar het is toch uitkijken.
dit was het weer .we zijn haast in miami ons eind doel.
tot het volgende verslag.wijna en eef

wij willen jullie allemaal fijne kerstdagen toewensen
van uit een warm florida en een warm hart. hier zeggen ze happyday crhistmis. wij zeggen een gezegend kerstfeest.wijna en eef

• 20 December 2012 - 08:18

Marijke En Wim:

Hallo lieve mensen,

Dat was weer een bijzonder verslag van jullie reis.
    En wat een romantiek zo'n hemelbed.

Wij willen jullie van uit een koud en nat Nederland
    MOOI KERSTDAGEN EN VOORAL EEN GOEDE GEZONDHEID VOOR 2013 wensen
    en een goed vervolg van jullie reis.

liefs van Wim en Marijke

• 20 December 2012 - 09:18

Jeannine:

Ziet er allemaal mooi uit en een super kamer heerlijk.
    Voor jullie ook fijne feestdagen en een voorspoedig reislustig spetterend 2013.
    Xxxx Jeannine.

• 20 December 2012 - 09:41

Ria /wim:

Wat een heerlijke reisverslagen toch .... en fijn dat wij vandaag even een rechtstreekse reactie van Eef en Wijna ontvingen , nu weten wij zeker dat onze reactie's goed aankomen , doe verder voorzichtig en veel plezier met de feestdagen , Kuskuskus Ria /Wim uit Albir
    Spanje.
    p.s: veel groeten van alle bridge vrienden van Villasol.

• 20 December 2012 - 10:26

Miel En Henk.:

Lieve Wijna en Eef,

Wat een verscheidenheid van belevenissen en wat leuk om het op deze manier mee te beleven.

Wij wensen jullie een mooie kerst toe en een goed, gelukkig en gezond 2013. Geniet verdervan de reis.

Liefs,

Miel en Henk.

• 20 December 2012 - 10:35

Joke Mulder:

hallo schatten,
    heb het even druk maar antwoord spoedig!
    liefs Joke

• 20 December 2012 - 12:44

Marion En Kaz:

Gelukkig dat jullie niet mee naar de maan zijn gegaan, je zou er claustrofobie van krijgen :-)
    Ook van ons voor iedereen die dit leest een vrolijk kerstfeest en een gelukkig, reislustig en gezond 2013 !!!

• 21 December 2012 - 14:28

Rinus:

Al een heel tijdje jullie reisverslagen gevolgd en steeds jaloerser geworden.. Nog geen tijd gehad om te reageren, maar nu ben ik aan het eind van een week ziek thuis en even de fut en de tijd om te reageren.
    Geweldig wat jullie meemaken, hopend dat jullie nog voldoende opslagplaats in je geheugen overhouden om al dat moois in op te bergen! Ga zo door, het leven is toch altijd te kort.
    Wij, Rinus, Anja, Annemarie en Kasper, wensen jullie nog veel meer reisplezier toe en veel geluk en gezondheid in 2013!
    (Ondertussen zit Kasper al een half jaar op de KMA in Breda en is Annemarie aan haar Master bezig in Utrecht, de tijd gaat snel!)
    Tot Ziens!!En veel kusjes!

• 21 December 2012 - 22:54

AnneMieke En Bert, Deventer:

Hallo Wijna en Eef, via Janny Milius krijgen wij de reisverslagen door, we genieten hier erg van , en in gedachten reizen we met jullie mee.wat geweldig dat jullie deze mogelijkheid hebben!
    Wij gaan in januari weer naar El Raco, het is daar nu ook mooi weer.
    Wij willen jullie fijne kerstdagen toewensen en dat jullie in 2013 nog heel veel reisplezier en veel avonturen zullen mogen beleven beleven.Groeten van AnneMieke en Bert uit Deventer.

• 23 December 2012 - 11:49

Jeen En Ina:

Hallo Wijna en Eef, Wat maken jullie toch een gewldige reis .We genietn enorm van je verslag Wijna.
    Wij zijn nu in Benidorm. Momemteel schtterend weer.Alles is hier hetzefde als andere jaren..
    Wel veel concerten ,waar we erg van genieten.
    Wij wensen jullie fijne feestdagen