acht maanden op tour - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op tour - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op tour

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

14 November 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

hallo hallo
8 nov stralend weer
wij rijden naar sunny vale we gaan op bezoek bij mijn vriendin,zij woont er al 50 jaar.

9nov het weer blijft goed 24gr.
we gaan nu echt op weg.onze auto is een witte jeep.rijdt goed
met de tomtom is het een beetje moeilijk onze claire spreekt nederlands maar ze spreekt te vlug er wordt nogaleens verkeerd gereden niet erg we hebben de tijd.

10 nov nog steeds goed weer.
we gaan naar Los Angeles.
de weg erna toe is erg afwisselend.we rijden langs stranden met veel palmbomen.in de verte bergen die kaal en bruin zijn dan weer wijnranken die een waas van geel over het dal spreiden een mooi gezicht.
we komen aan in L A een miljoenenstad we komen in de wijk venice waar we tevens een motel nemen.

zondag 11 nov.mooi weer 25gr.
wij hebben maar een excusie geboekt de stad is zo groot dat kan ik eef niet aandoen .
we werden met de bus opgehaald en later overgestapt naar een kleine touringcar we zaten maar met 8 mensen lekker klein groepje
we hebben zo,n beetje alle high light gezien.o.a.
Beverly hills,met de huizen van de sterren.
Santa Monica met zijn beroemde boulevard
Farmers Market deze was helemaal in kerstsfeer en natuurlijk over de hollywood blvd gelopen waar de walk of fame is
en de venise waar venetie was nagebouwd,er is nog maar een klein deel in tact. lady gaga woont daar. dan de muscle beach waar oude hippys,goochelaars bands en andere artisten op de blvd iedereen vermaken.hier wordt openlijk wiet verkocht,het stikt er van de tattoo tentjes heel apart allemaal .ik heb het gevoel dat enkele americanen in de jaren 60 zijn blijven hangen.

12 nov.we gaan naar las vegas.
we rijden dan 300km door de woestijn ,en niet alleen, een stroom 3 rijen dik van autos .je mag niet stoppen,dat kost je dan 500 dollar.er zijn 2 stops waar je wat kunt drinken en plassen maar het is dan zo druk dat je gauw door gaat.je ziet kale bergen ,vuil zand en veel cacteen.nogal saai
en dan .......rijstLas Vegas als een fatamorgane op.
je gelooft het niet. deze bruisende wereld van neon wordt the strip genoemd en is 6 km lang.er liggen hotels met eigen winkels,restaurants en casino,s.
je kan overal zo naar binnen lopen.
jaarlijks komen hier in las vegas 37miljoen mensen,volgens ons was de helft er nu wat was het druk.
wij slapen in hotel stratosphere op de 19de etage.een geweldig uitzicht(.met dank aan theo en joke )die dit hotel aanrade.
het ligt aan de stratosphere tower .
het observatieplatvorm boven op deze 350 mtr,hoge toren biedt een geweldig uitzicht vooral s,avonds over de stad
wat een lichtzee en dat in de woestijn.
met verbazing kijken we rond ,honderden gokautomaten en in elk casino
hier draait alles om gokken en niet te vergeten eten.

wij doen alles per bus je kan nergens je auto kwijt en voor 8 dollar kan je 24 uur bus in bus uit.

komen net terug van de fremont street. ook wel glitter gulch genoemd dit is werkelijk alles overtreffend wat een kitsch maar de moeite waard om het een keer gezien te hebben.
morgen nog een dagje hier ons vermaken en dan trekken we weer verder,
ik denk dat we hier ons zakgeld niet verdienen maar ik zeg ,dit moet je eens meemaken.
nou het is weer genoeg voor deze keer.
hartelijke groeten van ons deiden en tot mails .

• 14 November 2012 - 10:13

Nico En Marjorie:

Niet al je geld vergokken daar in de USA, geniet maar van de natuur, nu mooie herfstkleuren.
    Leuk dat alles al in kerstsfeer is, hier nog eerst Sint Nicolaas. Daarna de kerstmarkt in Keulen, ook leuk.
    Groetjes en een fijn vervolg van jullie reis
    Nico Marjorie

• 14 November 2012 - 10:34

Jacqueline:

Ja het is geweldig om dit alles mee te maken. Alle herinneringen komen weer boven.
    Ik ben daar geweest in 1997 en vond het groots!
    Wij kwamen in het donker aan in Las Vegas, dan zie je al van verre een enorme lichtsensatie.
    Wat een stroomverbruik daar! Maar wel spectaculair.
    Have fun en we blijven jullie volgen. Groetjes, jacq en rich

• 14 November 2012 - 10:45

Oeht:

Ha die Gokkers
    Leuk he Las Vegas , je hoeft niet te gokken ( alhoewel als je 100 euro verspeelt heb je een hele avond lol , en een kleine kans dat je met hetzelfde geld weer gaat slapen).Maar gewoon de luxe en soms ook kitscherigheid ( zo zijn de amerikanen nu eenmaal) bekijken , en voor al de shows die op straat worden gegeven is al de moeite waard. Ik neem aan dat de zwaargewichten er ook weer rondlopen.
    Ja dat hotel was toentertijd ook al goed en voor een redelijke prijs
    Vooral het ontbijt staat mij bij ( Gigantisch)
    De bus is opgeslagen was toen 3 euro voor 24 uur, maar ja alles wordt duurder
    Nou veel plezier en zeker naar de Grand Canyon gaan ( wellicht in een vliegtuigje er door heen vliegen ) ook niet onbetaalbaar.
    we horen het wel.

• 14 November 2012 - 20:19

Jan En Elly:

Wij hebben in dezelfde periode een rondreis gemaakt. We genieten nu weer van jullie verslag en zien de beelden daarbij voor ons. Geniet ervan, je bent er maar een keer!!!!!

• 14 November 2012 - 21:17

Jeannine:

Geweldig tijden herleven klinkt zo bekend allemaal wil er zo weer heen als ik dit zo lees. Geniet maar lekker wij zitten in een verbouwing en gaan dus voor de kerst niet meer weg maar komt goed als alles klaar is is het weer super de luxe en is ook fijn. Groetjes en kusjes. Jeannine.

• 15 November 2012 - 09:29

Marijke Van Essenberg:

Het genieten is begonnen , zo te lezen.
    Wat heerlijk bij zo'n lekkere temperatuur.
    Wij zitten hier in de dikke mist 5 graden, dus het uitzicht is knudde.
    Geen mooie verlichting of zo iets, maar dan maken we het binnen wel gezellig.

Nou mensen genietze maar weer en tot mails.
    Wim en Marijke

• 15 November 2012 - 15:30

Mieke En Herman:

Wat geweldig dat jullie dat mogen beleven.
    geniet ervan.hier blijven de bladeren vallen in t bos herman werkt zich uit de naad.
    verder gaat t rustig en kalm de goede kant op.
    uitzicht op 21 dec.dan gaan wij weer van de zon genieten.
    lieve mensen doe voorzichtig maar geniet wij wachten op jullie foto album.
    groetjes uit baarle