acht maanden op toer - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op toer - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op toer

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

17 November 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

hallo allemaal
15 nov zon

na nog een bruisende avond in las vegas te zijn geweest,verlaten wij deze glamour en glitterstad.
en rijden pardoes de woestijn en stilte in.het is een goede weg ,links en rechts zand wat natuurlijk is in een woestijn,soms wat dennenbomen verspreidt.
ineens bill borden zo onmensenlijk groot met aan wijzigingen waar je kan tanken ,eten en drinken,
wij komen bij cedar city aan, een middel groot dorp met brede straten en allemaal laag bouw,en enorme woonmobiels die ook maar langs de kant van de stad staan.wij gaan tanken, hoezo met credit card betalen
cash is hier het credo.dan maar eerst geld halen maar waar ,in de supermarkt, nou ook niet .
waar is de automaat, ze kijken je net aan of je van een andere planeet komt,
alleen bij de bank natuurlijk,daar aangekomen staat er een automaat uit de jaren 50,werkt ook niet ,de juffrouw achter het loket vind ons maar moeilijk doen ,je haalt gewoon bij het loket je geld.dit is america

wij rijden door naar bryce canyon, hoog in de bergen er ligt sneeuw
daar hebben we niet op gerekend.maar het gaat goed en we hebben een prachtige route, gekleurde ,rood ,geel oranje bergtoppen.
eindelijk komen we bij ons motel-hotel aan, het ligt op 1829 meter hoog.
het heet rubi,s inn en is tevens dorp.
lekker gegeten het leek wel een beetje oostenrijks.
wij blijven hier 2 nachten.

vrijdag 16nov. koud maar zon later wat l.sneeuw
we gaan vroeg op pad, het motel-hotel ligt aan het natuurpark.wij gaan een route maken van 30km.nou dat is niets in nederland ,maar hier ben je een dag zoet.overal zijn uitzicht punten en dat is geweldig .
onze hoogte punten zijn ;de enorme spitsen in de kleuren roze,oranje en vuurrood.
gesteente tot zuilen gevormd,tot vreemde gevormde hoodoos.machtig
wij gaan ook een wandeling maken,hij zou 2 km zijn en zigzagd steil naar beneden en kronkeld tussen de kloven en rotsen.maar we kwamen niet verder dan zo,n 250 meter toen zijn we terug gegaan ,want het was wel erg steil en wat je naar beneden loopt moet je ook weer naar boven lopen.wij bekijken het wel van boven af.
wat ons opvalt is dat er tussen deze rotsformatie bomen groeien,geweldig om dit te zien.
eindelijk, eindpunt en toen begon het te sneeuwen, ja we waren op een hoogte van 2438 meter.
we dalen toch maar af en daar is de zon ook weer.
wat we gezien hebben mag best tot de wereldwonderen behoren.
wat een machtige natuur.
terug zijn we heerlijk een drankje gaan drinken en een hapje eten. deze mail schrijven en naar bed.
morgen vertrekken we weer .gaan richting page.en grand canyon
hartelijke groeten vanuit een prachtig landschap wijna en eef

• 17 November 2012 - 10:59

Herman En Mieke:

Wat maken jullie toch allemaal mee. Ja je hebt een heel ander beeld van amerika creditcard overal zo zie je maar.
    Knap dat je ook nog durft te klimmen maar wel uit kijken he je hebt geen 18 meer hahaha.
    nou luitjes ga lekker verder groetjes uit baarle mieke en herman

• 17 November 2012 - 11:21

Marianne En Jos:

Hallo Eef en Wijna,
    Wat een avonturen weer, geniet er van.
    Hier alles prima.
    groetjes, Marianne en Jos.

• 17 November 2012 - 14:04

Marion:

ik zie het meteen weer voor me, het is inderdaad zo overweldigend mooi die bryce canyon, echt genieten van de natuur daar !!!
    En ook wij zijn ook boven gebleven, het is niet te doen om in de canyon te gaan wandelen.
    Geweldig, ben benieuwd hoe jullie de grand canyon ervaren...

• 17 November 2012 - 17:18

Oeht:

Ha die Wijna en Eef,
    Hier is Sinterklaas vandaag binnen gekomen( Scheveningen), dat gaan jullie dus wel missen .
    Maar wat jullie daar zien maakt alles vast wel weer goed :-), ja ze zullen jullie wel provincialen vinden , daarom vast cash
    Dat heet hier boter bij de vis.
    Nou jongens blijf schrijven , wij maken niet veel meer mee dan wat saai weer dus dat blijven we ook n iet vertellen.
    Fijne reis verder

• 17 November 2012 - 18:40

Jeannine:

In een woord geweldig behoeft geen verder commentaar!!!! Chapeau.