achtmaanden op toer - Reisverslag uit South Perth, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit South Perth, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

25 Februari 2013 | Australië, South Perth

hallo allemaal

20 febr. adelaide 22gr.

de boot legt aan , op de kade een australiees straatorkest die onswelkom heten. de sfeer zit er gelijk in ,veel vacantiegangers staan aan de reling zingen en klappen .op oa op een kangeroe eiland en watzing matilde.
als we van boord mogen gaan we adelaide in.
het is een prettige stad,oude gebouwen uit 1860 het winkelcentrum is ruim opgezet met gelukkig laagbouw, veel parken in en rond de stad ,maar ook moderne kantoren ,wat opviel was dat er veel kerken waren een mooi aborigenal museum, het bezoeken waard.

s,avonds aan boord was het straatorkest door de manager uitgenofdigd om te spelen ,err was een bbq en door de country muziek een geweldig sfeertje aan boord, om 10 uur moesten zij van boord ,wij gingen varen.

21 febr kangaroo island 24 gr.

nooit geweten dat dat bestond ( ken wel het liedje ) met de tender erna toegevaren.
de plaatselijke bevolking had bussen geregeld konden we 60km verderop naar het enige stadje hier op het eiland.
op het eiland wonen verspreid 1400 mensen.
het toerisme is in opkomst (taxi,s hebben ze nog niet)
het gebied is nog ongerept .
veel dieren leven hier. eigenlijk is het een pinquineiland maar de pinquins zijn met vacantie naar koudere oorden. ze komen pas in mei terug. er waren een paar thuisblijvers.
wat we wel zagen ,grote witte pelikanen,zwarte zwanen, zeehonden en kangaroe,s
het stadje heeft een brede hoofdstraat en 4 zijstraten een cafe een paar winkels en erg aardige mensen,lijkt ons een fijn vacantie eiland.

22 en 23 febr.
we zijn weer op zee.
24 febr. we doen de stad albany aan . 25 febr .

we zitten in perth dat is de laatste stad die we aandoen in australiee ,we gaan dan naar bali.
we mailen dan wer .allemaal de hartelijke groeten en tot horens.

• 25 Februari 2013 - 15:05

Oeht:

Dus jullie gaan daar een hutje kopen en dan naar Kangeroe's kijken, Ik weet niet of ik dan langs kom hoor , want het cocktail trio leeft ook al niet meer, dus of dat zo gezond is.
    Nou wat een avonturen, maken jullie mee zeg.
    Hier blijft het koud en guur , dus blijf nog maar even daar , want ik neem aan dat het lekker is daar.
    Veel plezier op Bali

• 25 Februari 2013 - 18:28

Joke:

veel plezierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    liefs Joke

• 26 Februari 2013 - 11:03

Elly Goos:

geniet van jullie wereld,die mijlenver van mijn wereld ligt en voor jullie omgekeerd.
    Vandaag de sterfdag van Frans,een jaar vol geworstel,maar ik hou vol.

• 27 Februari 2013 - 13:48

Ina:

Hartelijke groetten, jeen en ina