acht maanden op toer - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op toer - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

27 Januari 2013 | Chili, Paaseiland

daar zijn we weer .21 jan.

na 4 nachten en dagen op zee is daar paaseiland.
we hebben een beetje pech, de zee is ruw, wij moeten met de tender naar het eiland,om 10 uur was de planning ,eindelijk om half 2 mogen wij . het is moeilijk om over te stappen van boord naar de tender .die op en neer gaat. maar er staan mannen genoeg om je opte vangen en dan varen maar op de golven door de golven ,ik dacht o was ik maar bij moeder thuis gebleven,werd misselijk en was water door nat van zweten. maar alles gaat goed.
we hebben een excursie.

wat een prachtig ongerept eiland ,het is niet groot met glooiende heuvels met daarin de beelden soms alleenstaand maar ook in rijen,er lopen wlde paarden en het gras heeft een goud gele kleur soms ook diep groen.er lopen enkele asfalt wegen maar het merendeel is zandpaden.
we gaan langs de beelden elk beeld heeft een eigen gezicht er zijn er van 10meter hoog,ze weten nog steeds niet wat de betekenis hier van is.maar het straalt mysthiek uit,je loopt verbaasd rond.
na een erg mooie tocht komen we in de haven voor de terug tocht . krijgen we een tropiche bui we konden in een tent schuilen maar die woei voor de helft weg, we stonden tot onze enkels in het water en de modder er is gelijk chaos.
de zee beukt op de kust,wij moesten nog wel met de tender naar de boot we waren met 33 mensen incl.bemannning de laatste die over moesten
een uurtje gewacht en daar gingen we los .de tender was net een speelbal van de zee,2 mannen aan het roer,we schudde van links naar rechts van voren naar achter,ik dacht nog daar gaan we, het was zo spannend dat niemand tijd had om ziek te worden.
we kwamen een uur te laat aan boord maar de kapitein was zo blij dat alles goed afgelopen was dat hij champagne aan liet rukken we konden drinken zoveel we wilde ,dat hebben we ons geen 2x laten zeggen.
dit avontuur was op de boot het gesprek van de dag.
dit was het paaseiland avontuur ,nu op naar het volgende het piraten eiland. groetjes wijna en eef

• 27 Januari 2013 - 21:34

J:

Getsie.... dat doe je niet meer denk ik kijk uit he je moet wel heel terug komen.
    OP welk schip zitten jullie eigenlijk de amsterdam ofzo?
    GR xxx J

• 28 Januari 2013 - 09:25

Marijke:

Hallo wereldreizigers,

Dat hebben jullie dus maar weer gered.
    Het lijkt me dood eng wat je beschreef met die tender.
    Maar jullie hebben het weer gehaald.
    Je zult hem wel geknepen hebben.
    Op naar het volgende avontuur.

Het is hier zaterdag begonnen met sneeuwen daar overheen
    zondag veel regen dus de straten worden weer aardig schoon.
    Zodat we weer een beetje normaal uit de voeten kunnen.
    Dat is wel lekker want je was toch steeds bang om een
    smakker te maken en daar zitten we nou net niet op te wachten.

Nou jongens veel plezier maar weer
    groetjes van Wim en Marijke

• 28 Januari 2013 - 10:04

Joke:

Hallo Wijna en Eef,
    Gelukkig alles goed afgelopen! en die champagne heeft natuurlijk nooit zooooooooooo lekker gesmaakt!
    het duurde lang voor we iets van jullie hoorden, niet meer zooooooo lang wachten hoor! ik kijk er echt naar uit.
    In Nederland is vandaag iedereen blij, want de sneeuw is weg, we krijgen gelijk hoge temperaturen (voor de tijd van het jaar) en de bollen mogen opkomen.
    Wie er ook heel blij zijn dat zijn onze poezen, ze kunnen nu weer "normaal"lopen, Lizzy klom alleen maar in de bomen, want daar was geen sneeuw. Tommie stond maar achter de ramen te mauwen en samen vereneweerden ze ons bankstel in huis.
    Nu luitjes, allemaal maar weer genieten en veel liefs Joke

• 28 Januari 2013 - 10:20

Oeht: