acht maanden op toer - Reisverslag uit Perugia, Italië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op toer - Reisverslag uit Perugia, Italië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

27 Januari 2013 | Italië, Perugia

hallo allemaal ,daar ben ik weer .
lima is een miljoenen stad, we hebben een bus excursie genomen.de dag is anders om voor je iets gezien hebt.
het doet spaans aan de pleinen ,straatjes markten. er is veel politie op iedere hoek, plein, park , lopen wel 4 man.
we bezoeken de kathedraal,paleis van de president. er is ook een park dat lijkt op het gaudi park in barcelona.
15 jan,
de tweede dag willen we zelf op pad maar wat we al dachten er is geen door komen aan we rijden met de bus naar een shopping center drinken koffie en gaan terug naar de boot.

16 jan, na een nacht varen komen we in general san martin (pisco lima) aan
we nemen een taxi en rijden 60 km. land inwaarts naar tambo daar bezichten we een 600jaar oude inka stad, nu een aardig intact gebleven ruine,het groet paleis met pleinen, er is natuurlijk ook een oud badhuis, alles is opgetrokken van leem en dat staat dan 600 jaar.
we rijden door kleine dorpjes en overal zien we onafgemaakte huizen stoffige straten kapot asfalt ,
er zijn regelmatig zandstormen in de bergen,gelukkig vandaag niet
het doet denken aan een woestijn ,met daarin een oase.
de natuur is grillig,zand ,steen en dan kleine velden mais ,katoen prachtige bomen vol met de mooiste bloemen en vogels .
de gids vertelt ons dat de orkaan ël nino"heeft huisgehouden.hij laat de verwoestingen zien ,oude koloniale huizen scholen ,kerken gewone huizen allemaal beschadigd gescheurd of ingestort.
nu begrijpen we de onafgemaakte huizen de chaos en armoede.
de mensen leven i eigen gemaakte hutten en tenten.
waar is ons ingezamelde geld van giro 555 naar toe gegaan .niet hier.
de bevolking leeft van visvangst en de visindustrie alles wat ze verdienen gebruiken ze voor het opknappen van hun wonigen. dit kan nog jaren duren.
we nemen afscheid van onze vriendelijke chauffeur,3 tanden ,half lang zwart haar in een staartje ,en 30jaar ervaring in taxi bedrijf.
een fijne dag .in peru. nu op naar het paaseiland in chili.
groetjes

• 27 Januari 2013 - 20:55

Jacqueline:

Hallo lieve globetrotters,
    Fijn om weer van jullie te horen en dat alles prima verloopt.
    Heel leuk jullie verhalen en kijken uit naar de volgende.
    Veel plezier en geniet van alle mooie momenten.
    Take care, lieve groet, Jacq en Rich

• 27 Januari 2013 - 21:13

Oeht:

Zo eindelijk weer boven water ik had je al gemist
    maar ik zie dat alles goed is, gelukkig maar
    Hier is het 14 dagen echt winters geweest , maar vandaag is het een record dooi dag , bijna alle sneeuw en het was echt heel veel hoor, is in een dag gesmolten.
    Dus morgen kan iedereen weer normaal rijden
    Dus ook geen 11 steden tocht ( als die er ooit nog eens komt)
    Nou veel plezier nog op de cruise , maar dat zal wel lukken
    Groetjes
    ook van Joke
    \

• 27 Januari 2013 - 21:20

Jeannine:

Hey das even geleden voor mij idd.
    We zijn inmiddels ook weer thuis en het is koud en nat hier maar ach we hebben de zon weer gehad dus vinden het nu niet zo erg meer.
    Ik krijg steeds meer zin om ook die reis te maken straks jullie maken wat mee heerlijk geniet ervan.
    Nog geen verveling op de boot?
    Tot horens maar weer.

Groet Andre en Jeannine.

• 27 Januari 2013 - 23:03

Jan En Vera:

Leuk steeds jullie belevenissen te volgen. Jullie maken heel wat mee en je scrijft er echt interessant over. Nog een zeer goed vervolg en hartelijke groeten. Jan en VERA

• 27 Januari 2013 - 23:03

Jan En Vera: