acht maanden op toer - Reisverslag uit Lima, Peru van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op toer - Reisverslag uit Lima, Peru van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

15 Januari 2013 | Peru, Lima

het leven aan boord.

12 jan. open zee .
we liggen heerlijk te lezen op het zonnedek in een confortabele ligbank.
heerlijk koffie met wat lekkers .op tijd eten. een wijntje en een hapje
zo komen de zee dagen wel om .
eef gaat naar de sportschool en loopt een uur op de lopende band.
ik ben naar de comp.curses gegaan alles in het engels maar het lukt.

we hebben een uitnodiging om deel te nemen aan the captains binner.om 6uur worden we in gala verwacht.
bij binnen komst een praatje ,glas champagne ,hapjes .
om 7 uur worden we naar een tafeltje geleid er wacht een jonge officier op ons hij is onze gastheer ,
wij zitten met z,n drietjes aan tafel.
hij was zeer aangenaam en vertelde dat hij in de staf zat ,het werk was i.t. man aan boord.
gelukkig kwam hij uit nederland dus we konden de heleavond onze moederstaal spreken
een zeer geslaagde avond. erna was bal ,dus dansen geblazen.
tot slot kregen we nog leuke kado,s o.a.stenen servetringen,en een vaas
toen we in de hut kwamen lagen er 2 mooie leren agenda,s

vandaag zijn we lima ingegaan maar daar schrijf ik de volgende mail wel over.hartelijke groeten en tot mails.

• 15 Januari 2013 - 17:42

Marianne:

Hallo kanaalvaarders, hier ligt een dik pak sneeuw. Prachtig maar als je wilt auto rijden minder leuk.
    Komen Marion en Kaz ook nog naar jullie toe? Hier verder alles goed. Jos de ene dag wat beter dan de andere. Willemijn heeft mooi huis gekocht en is nu bezig de financiering voor elkaar te krijgen. Banken zijn niet meer zo scheutig. Geniet ervan! gr. Marianne.

• 15 Januari 2013 - 18:19

Joke:

Lieve Wijna en Eef,

dat was weer een hele leuke avond nietwaar, tja eigenlijk is alles leuk hé! Nu geniet er maar van!
    oeth heeft al het sneeuwnieuws verteld, dus dat weten jullie al, wel mooi, maar ja ik durf niet te fietsen dus voor mij mag het na een paar daagjes over zijn!
    Enfin we doen het er maar mee, voor we het weten is het zomer!!
    doei liefs Joke

• 16 Januari 2013 - 11:48

Lien Braaf:

dag lieve schatten,
    wat is dat toch enorm genieten wat jullie doen. het klinkt allemaal sprookjesachtig.
    hier is het winter en heeft het gesneeuwd. het vriest enigszins en schijnt de zon. dat is wel heel fijn na vele dagen grauwe luchten.
    vorige week ben ik met een goeie vriend naar de schouwburg geweest. hij heet henk boerwinkel en is een vrij bekend poppenspeler. hij en zijn vrouw ans hebben opgetreden over de hele wereld. ans heeft een hersenbloeding gehad en ligt in een verpleeghuis, waar hij iedere dag naar toe gaat. ik dacht aan hem uit te nodigen en was hij daar blij om. het was een schitterende "kleine" voorstelling van "meneer ibrahim en de bloemen van de koran". het boekje kreeg ik ooit van een heel lieve klant.

afgelopen zondagmiddag was manon , mijn dochter bij ons met haar dochter stefanie, 14 jaar + vriendinnetje tamara. manon en kerst hebben naar het schaatsen gekeken. met elkaar een korte wandeling gemaakt in giethoorn, het was koud en daarna weer schaatsen kijken en heb ik met de meisjes een zalige pasta gemaakt.
    het was bijzonder leuk.
    maandag en dinsdag druk geweest met een nieuwe UITVERKOOP etalage met kortingen tot 75% op sieraden en wintercollectie van de kleding.
    verder komen er schitterende zilveren horloges aan uit Israël + sieraden uit canada van chagnon jewellery en weer een heel mooie collectie kleding van avontures des toiles. voor deze kleding worden ieder jaar diverse kunstenaars benaderd om hun kunst te verwerken in deze kleding. bijzonder !
    Kerst wordt vanmiddag geïntervieuwd over zijn deelname aan de elfstedentocht in 1968 .
    Nou lieve schatten, geniet maar en zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van mijn leven hier.lieve groeten van lien.

• 20 Januari 2013 - 15:21

Els:

Wat een genieten in een luie stoel met een spannend boek en de zon.Zoals de vorige schrijvers al hebben
    gemeld sneeuwt het hier maar door, het is wel prachtig,maar weertje blijf in huis.Gelukkig heb ik een hele
    boel meegebracht vrijdag dus kan er tegen. Goed voor je engels deze comp. cursus en voor je vaardigheid. En voor Eef fijn voor zijn conditie.Mies gaat toch achteruit, ze weet nog steeds niet waar ze nu eigenlijk woont.het is maar zielig.Leuk het captainsdiner en dan in vol ornaat Fijn dat je nederlands kon praten anders
    is het vermoeiend. Geniet maar van alles. Tot de volgende keer liefs Els