achtmaanden op toer - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

08 Januari 2013 | Colombia, Cartagena

8 jan ,colombia,cartagena. 32gr.
hallo allemaal
5 jan ,ons ingescheept aan boord van m.s.amsterdam dat verliep vlekkeloos
naar onze hut ,die is 3.50 br. en 7.50 lang ,groot raam ,2 zitsbank tafel groot breed bed buro,tje 5 hang-legkasten ,vrij grote badkamer met ligbad en toiletmeubel w.c .
zijn daar heel tevreden mee.
uitzicht op zee.en in het midden van het schip.
op tafel een welkom met twee flessen champagne.
om 5 uur was het aantreden voor reddingsoefening.blijft lachen,
dan op het zonnedek welkom champagne,hapjes en muziek .
de dames kregen een roos.
eindelijk weer normaal eten heeeeerlijk.
6 jan , Volle dag op zee ,we gaan de boot verkennen,er is een klantenservi.24 uur open.een bieb,een work shopruimte ,wellnes ,kapper wat winkels ,galerie,bars ,theater,2 eetzalen en een buffet die 24uur open is .een zwembad en veel ligzonnebedden.
er is 698 man personeel ,wij hebben 2 vaste boy,s voor het schoonhouden van onze hut enz.
aan onze vaste tafel ook 3 vaste boy,s aardige knullen.het personeel bestaat uit 95 procent uit indonesiers.
de haarmode is hier overwegend l.grijs zowel mannen als vrouwen,als je begrijpt wat ik bedoel , het overgrote deel van de passagiers is americaan
een paar nederlanders ,nog niet gezien
7 jan,volle dag op zee .
en ja hoor de boot schommelt behoorlijk en daar kan ik nu net niet tegen. dus ziek, een paar op bed gelegen daar had ik de minste last. om 4uur ging het wel weer.ben naar de capteinsborrel gegaan er waren weer hapjes en champagne,leuke band .ben een uurtje gebleven daarna weer naar bed,
en nu 8jan .
elly nog gefeliciteerd met je verjaardag.fijne dag.
wij moeten vroeg uit de veren we gaan cartagena in. we bestellen een taxi en zowaar de eerste nedelanders willen met ons samen eizen. hoe zo toeval .het is een oude spanse stad zo spaans is het in spanje niet .
ik ga stoppen en de stad bekijken groetjes en tot d evolgende mail .wijna en eef

  • 08 Januari 2013 - 16:39

    Oeht:

    Ha die Wijna en Eef
    Je verhaal weer gelezen en begrijp hieruit dat jullie het over het algemeen naar de zin hebben op die schuit.
    Leuke hut, zoals je het beschrijft je zou er zo bij gaan kruipen
    Zoals je een en ander beschrijft lijkt het wel een ruime bungalow , zonder keuken, Je bent zeker verkoopster geweest he. Dus Foto's foto's.
    Gelukkig dat die boot een beetje beweegt , dan weet je tenminste dat je vooruit gaat en niet aan de kade ligt
    Jammer dat die Brabantse intelligentie weer naar boven komt , want wat had je anders verwacht op een schip? een uitzicht op weilanden met koeien? tuurlijk heb je uitzicht op zee, maar daar hebben jullie geloof ik 3 maanden voor om daar aan te wennen . Net zo als de beweging.
    Zijn er ook hutgirls want al die boys zal Evert ook niet leuk vinden.
    Nou Wijna en Eef jullie weten dat ik dit allemaal met een knipoog schrijf en ik ga nu ook mijn verjaardag vieren, waarschijnlijk net zo als Elly.

    Elly als je dit leest , ook van harte gefeliciteerd en een fijne dag verder

  • 08 Januari 2013 - 17:23

    Joke:

    hallo Wijna en Eef,

    klinkt heel goed die hut, dat houden jullie wel "even"vol!
    Hebben jullie al lekker gegeten? nee zeker!

    doei, veel liefs Joke

  • 08 Januari 2013 - 22:09

    Jan En Elly:

    Hoi Wijna en Eef,
    Wij staan er verbaast van dat je nu al in Carthagena bent, dan zit je niet ver van ons vandaan, of in welk land ligt deze plaats? Hier in Spanje hebben we al weken prachtig weer. Iedere dag een wolkenloze blauwe lucht en geen wind. We wandelen heel veel en komen tijd te kort. Fijn, dat jullie aan mijn verjaardag gedacht hebben. Ik ben dan ook weer blij dat ik deze dag weer mag vieren, ofschoon de leeftijd niet omhoog moet tellen, maar omlaag want ik voel me hier steeds jonger worden. A.s. zondag is de grote dag en vier ik met 12 vrienden hier mijn verjaarag. Jammer, dat we jullie erbij moeten missen. M aar, van de zomer halen we dat beslist in. Geniet van de luxe op de boot e het lekker eten en denk aan leuke dingen, ga zingen of dansen dan wordt je niet zeeziek.

  • 09 Januari 2013 - 09:52

    Marijke En Wim:



    Het klinkt weer lekker lux allemaal, maar geniet er van mensen.
    groet van Wim en Marijke

  • 13 Januari 2013 - 17:10

    Rinus:

    Hoi Wijna en Eef!
    Fantastische reis die jullie maken!
    Groot gelijk , als ik naar mijn eigen werk kijk denk ik vaak, geniet er maar van zoveel je kunt.
    De temperatuur is daar ook prima, ik ben er jaloers op want Anja en ik zijn echt wel warmteliefhebbers, en het vriest hier al een paar graden, de voorspelling is dat de kou nog wel even aan houdt, dus wel binnenkort schaatsen misschien.
    We volgen jullie reisverslag, jullie genieten er goed van, hou vol en niet te veel zeeziek worden!
    Groetje van Rinus, Anja, Kasper en Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wijna en eef

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 38928

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 07 Juni 2013

acht maanden op tour

10 Mei 2012 - 09 Juli 2012

op naar de Noordkaap

Landen bezocht: