achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

27 December 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

hallo allemaal

20dec,zonnig

wij steken via orlando ,waar het vreselijk druk is, via je kan niet anders world disney.langs de high way is het een sliert motels de een nog schreeuweriger dan de ander,we besluiten naar st,petersburg te gaan.
echt een americaanse stad,blokken met huizen ,brede straten,geen binnenstad sfeerloos.
wel een drede boulevard met een pier op het eind souvenierwinkels en vreetschuren.
er rijd een trammetje die kost 50cent,de conducteur vertelt onderweg wat er te zien is.
hoge gebouwen en een universiteit en waar je de grootste big mac kan eten en liters bier kan drinken ,interressant!!!!!!!!

we bezoeken het salvador dali museum,de trots van de stad het bezit werelds grootste privecollectie van de spaanse kunstenaar.het heeft een waarde van meer dan 350miljoen,volgens onze conducteur.
de collectie beslaat de periode 1914 tot 1970.
zijn werken uit 1914 -1924 zijn verrassend zo kennen wij dali niet ook zij laatste meester werken waar daar te bewonderen.

22dec zon 24 gr,

fort meyer
in dit uitgestrekte dorp ,waar edison, uitvinder van de gloeilamp, gewoond en gewerkt heeft.hij was geen arme jongen .
hij bouwde in 1886 een knots van een landgoed met lab. en een mooie botanische tuin.alles is nog precies zoals hij het achtergelaten heeft.
jammer wij konden het niet bezoeken i.v.b.m. kerst.

ons hotel lag aan het strand.
s,avonds genoten aan het strand van de schitterende zonsondergang.

23 dec.

wij rijden naar miami dwars door de everglades een prachtig natuurgebied.
eigenlijk een lange 175mile rechte beton baan.mag nergens uitstappen.
maar aan beide zijde van de weg een gigantisch moerasgebied,met eilanden vol dennenbomen,"honderden "vreemde"vogels.een deel van het moeras is bedekt met cipressen die in lange rijen staan.het heet big cypress swamp.(gaan komende week bezoeken)

we rijden miami binnen,dit is een big stad er wonen 2 miljoen mensen
ons hotel waar we tot 5 jan. zullen verblijven is een resort.
het was wel even slikken zo massaal.
gelukkig was dit hotel al in nederland geboekt want het was vol.relatief veel nederlanders duitsers enz.

en dan de kerst.
wij gingen in een leuk restaurant eten ik bestelde iets maar wist eigenlijk niet wat het was er zou ook zuurkool bij zittten .,en daar komt een schotel met een berg friet een boterham die zo dik was dat ik hem niet in mijn mond kreeg.er zar cornbeef en gesmoltenkaas tussen de beef was zeker een pond zuurkool een sliertje.ik werd al misselijk bij het aanzicht.na twee hapjes ging ik zowat over mijn nek.de friet was half zwart.ik heb het terug gegeven en gezegd dat de kok maar stage moest gaan lopen bij mac.donalds,het meisje kreeg de slappe lach.en ik geen eten heb wat gebietst bij eef.prettige kerst.
eind van het liedje hoefde niet af te rekenen.

kan nog steeds niet aan het eten wennen.

zo dit was het weer. wij gaan de komende week het een en ander bekijken o.a. naar de everglades en de key eilanden ik mail dat weer.
hoe het verder bevalt in miami beach.
hartelijke groeten van ons beiden wijna en eef

• 27 December 2012 - 08:58

Jeannine:

Daar zou ik ook van walgen idd. dat vette en vele eten daar wordt je onpasselijk van.
    Jullie hebben een hele mooie reis iig. dat nemen ze je niet meer af.
    Geniet ze in Miami ben benieuwd.
    Fijne dagen hier mis je niks regen regen en nog eens regen en wonderbaarlijk gister een heel piepklein bescheiden streepje blauwe lucht je zou er deprie van worden.
    De kids vroegen of er nog wel blauwe lucht bestond eigenlijk.
    Xxx Jeannine.

• 27 December 2012 - 10:05

Oeht:

Ga zo door en gij zult spinazie met zand vr....
    weet je nog wel?

• 27 December 2012 - 14:40

Joke Mulder:

Lieve Wijna en Eef,
    Een hele grote troost voor jullie alvast, op het schip kun je prima "dineren/eten" en zul je goed aan je trekken komen.
    Ja, de andere kant van deze trip is natuurlijk dat jullie geweldig veel mooie, leuke, spannende fantastische dingen mogen meemaken (ha, ha).
    Wij hebben hier een hele gezellige kerst gehad met de kinderen en veel gelachen met het dobbelspel!
    het weer bij ons! Je raad het zeker al, het is weer aan 't regenen, tja, Nederland, regenland nietwaar.
    Jullie zitten veel beter en geniet maar lekker, doei, fijne jaarwisseling en
    liefs Joke

• 29 December 2012 - 21:07

Marion:

haha...een beetje lijnen voor je de boot opgaat is niet verkeerd...gaat weer helemaal goed komen met dat buikje hoor... :-)
    tot skype in Oostende...