achtmaanden op toer - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

10 December 2012 | Verenigde Staten, Corpus Christi

hall allemaal

3 dec,warm 26gr.
van c,christ rijden we naar galveston aan de golf van mexico.
de boulevard van galvaston is 48 km lang,op de pier is een compleet pretpark gebouwd ,met een grote achtbaan erbij.
in zee zijn ze aan het surfen op de hoge golven.de zee is ruw.

de volgend morgen besluiten we dat we langs de kust willen rijden hoe dat gaat weten we niet .er zijn nogal wat inhammen en als we niet verder kunnen omdat er geen brug is moeten we toch terug.en dan omrijden.
soms zijn er bruggen en ineens houd het op,we kunnen met de ferry mee we hadden geluk die kwam net aan.na een tochtje van 3 kwartier zijn we over en het was nog gratis ook.dan volgt een delta, kilometers aan een stuk.
de huizen staan op hoge palen, grappig gezicht.

we laten de staat texas achter ons en rijden de staat louisiana binnen,ze noemen het ook wel het diepe zuiden.
deze staat is bekend om zijn groene met palmen landschap,van bayons en moerassen ,grote plantages ,katoen ,plantage huizen,lekker eten.
de franse kolonisten waren hier.
we slapen 2 nachten in lafayette een klein plaatsje.
we eten voor het eerst in een cajun rest.dit is een mengeling van de creoolse en franse keuken.veel gamba,s krab ,garnalen en oesters.
dit geserveerd met een soort rijst.heerlijk.

over keuken gesproken,
s,morgens bij het ontbijt wilde ik een wafel bakken,doen ze hier overal, er staat een groot apparaat ,moet je op een knop drukken dan komt er gedoseerd een bloempapje uit.een klein bekertje vol doen en dan in het ijzerwafel .nou zover kwam ik niet ,druk op de knop ,niets, draai eraan en daar vliegt de knop eraf de meelpap was niet te remmen alles stroomde over het buffet en de grond, voordat eef mij kon helpen zat ik onder.nog geprobeert om bekers te vullen maar het liep zo hard.natuurlijk een grote puinhoop.
de aardige buffet dame pakte de dop en sloeg hem zo in het apparaat.toen een emmer water en ik kon samen met haar gaan poetsen.voordeel, werd dat ding eens goed schoongemaakt,ha ha
tot overmaat vanramp ging eef proberen om die wafel te bakken kreeg hij die wafel er niet uit.weer de buffet dame erbij.ze heeft ons maar geholpen.wat ze gedacht heeft weet ik niet maar ik denk, lekker 2 van die stuntels uit nederland.ik vond het een drama.

we zijn nu op weg naar new orleans ,we rijden door een heel apart gebied een weg op palen vlak boven moeras,eigenlijk een lage brug kilometers lang.
volgens de verhalen leven er veel krokodillen je mag nergens stoppen.
dan zijn we in de buurt van new orleans
we zien nog wat ravage van de orkaan, katherina 2005. huizen wel van hout liggen en hangen in het water,het gebied is onbewoonbaar.
er woont dus niemand meer.
250 duizend mensen zijn naar rouge baton .een kleine ,nu een grote stad overgebracht.
en dan rijden we new orleans in
we hebben een hotel uit een boekje,en een beetje geluk de laatste kamer.midden in het french quarter kwartier,een oud gerestaureerd herenhuis uit 1899 met een kleine patio en een zwembad.
50 meter lopen van de rivier de missisippie.
we hebben dit weekend een jazz festifal,we blijven 4 dagen.
dit was het even weer .het volgende verslag gaat over new orleans en het festival.
het weer is vandaag 29 gr,en gelukkig licht bewolkt.
groetjes en tot mails wijna en eef

• 10 December 2012 - 06:44

Jacqueline:

Veel plezier in New Orleans!

• 10 December 2012 - 08:54

Jeannine:

O,o daar had ik wel de vlieg willen zijn met dat gestuntel hihi, maarreh nog wel een heerlijk gebakken verse wafel op voor het ontbijt of was de zin helemaal over.
    Jullie maken wat mee wel leuk dat houdt het spannend .
    ik wacht geduldig op jullie volgende verslag kan niet wachten eigenlijk ik zie alles helemaal voor me.
    het gaat jullie goed veel plezier.
    Xxx Jeannine.

• 10 December 2012 - 17:34

Joke:

Wij hebben ook eens een stunt gehad met zo'n wafelbakgeval, bij ons was het eerst te weinig, toen weer teveel, uiteindelijk na 300 bakpogingen (ha, ha) hadden we na drie dagen een gelukte wafel, ja je kan daar lachen hoor!
    Wel leuk allemaal wat jullie doen, nu geniet er maar van.wij zijn vandaag even naar Kleve geweest, de wijn was bijna op, vanmorgen beredruk op de weg (zijn we niet meer gewend hé als pensionades!!).
    Enfin de kerstboom staat weer gezellig en daar gaat het toch om nietwaar.

doei, veel liefs Joke

• 11 December 2012 - 21:05

Janny Milius:

Lieve Wijna, bedankt voor je mooie verhalen. Practhtig!!!!!! Wij zijn bijna op el raco, nu nog in benicasim, morgen door. Hadden veel winterse ongemakken, heel erg koud, maar hier heerlijk weer, we worden beloond. Mara is een echte reishond geworden inmiddels, ze gaat s' morgens fijn in haar reismand liggen en houdt zich rustig tot we weer ergens zijn. De sneeuw vond ze ook heel leuk, liefs Janny