achtmaanden op tour - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op tour - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op tour

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

03 December 2012 | Verenigde Staten, Corpus Christi

vrijdag 30 nov zon en 28gr

ja hoor we hebben weer beestjes,naar de receptie, lieve hemel in zo,n mooi hotel.
we verhuizen nu van de 4 de naar de 9de etage.
zouden die beestjes niet zo hoog kruipen !!!!!!!
ik zit wel onder de bultjes,lekker vinden ze mij.
het uitzicht is geweldig op zee en haven aan de boulevard.
wat wil je nog meer.........
ja geen beestjes, dan is het hier een paradijs.

we gaan koffie drinken in het texas museum,dat is de enige plek in de buurt en de koffie is heerlijk.je kan daar ook (gezond) eten lekkere salade ,glas wijn uitzicht op zee. verder zijn er alleen fastfoodketens niet zoveel zin in.
vandaag gaan we naar het grote Aquarium
er zijn show,s met dolfijnen ,otters en valken was leuk voor ,n keer

1 dec 28gr.
we zoeken de koelte op.er is nog een museum het science &history een mooi en goed gedocumenteerd museum.
het gaat over de geschiedenis van de ontdekking van america door columbus.
het originele schip ,de santa maria, van columbus ligt hier in de haven van het museum er wordt weinig aan gedaan het ligt daar te vergaan.

we gaan weer eten in ons texas museum en dan .........grote hilariteit
er komt een vissersboot binnen met heel veel meeuwen en pelicanen achter zich aan,ze zitten ook in de mast en op dek, ze gaan vreselijk tekeer en dan zien we vinnen boven water komen.
zeker 30 dolfijnen springen en zwemmen rond de boot,het zijn vrij grote
iedereen wil vis ,de bootsman ook,en probeert allles weg te jagen, het is een machtig gezicht.
ja dit is puur. ineens is de school dolfijnen weg.de meeuwen en pelicanen worden weer rustig .en cirkelen weer rond de boot,de kapers zijn weg.

vandaag komt santa claus in de stad het is een drukte van belang.
overal worden muziek en dans stukjes opgevoerd door kinderen.de meeste zijn spaans of mexicaans verkleed.erg leuk

om 7 uur komt iedereen naar de boulevard want daar steekt santa claus de kerstboomverlichting aan
als toetje is er een botenshow,veel boten varen verlicht door de haven.
het is zo druk dat eef en ik naar onze hotelkamer gaan ,vanaf onze kamer 9 hoog(zonder beestjes) zien wij ,met een glas wijn ,het heel goed.

2 dec zondag 26gr.
we wandelen over de boulevard ,dan ineens een hoop kabaal daar komt de moterclub langs ter ere aan santa claus ze waren met zo,n 250 tot zeker 300 moters er kwam geen eind aan .

s,middags zijn we naar een muziekuitvoering geweest in een kerk,was gratis,de messiah van handel (,krijg de puntjes er niet op)werd uitgevoerd een groot koor het was geweldig.
en zo hebben we de zondag goed besteed.
morgen gaan we weer verder trekken we beginnen richting houston te gaan .
groetjes wijna en eef

• 03 December 2012 - 07:27

Jeannine:

Ja beesies, eng en vervelend had Joey (zoon)ook last van in Bali echt een super deluxe Padma hotel in Legian maar wel met bedbugs. Jeeh.
    Wat een leuke dingen allemaal heerlijk dat je er zo van geniet.
    In de winkels is het ook altijd cool mochten jullie verkoeling zoeken haha, maken wij in de zomer altijd grapjes over als mensen het te warm hebben in Italie, dan zeggen we gewoon dat ze boodschappen moeten gaan doen hihi.
    Lekker joh die warmte hier is het bar en boos en de 1e sneeuw is al gesignaleerd.
    Zal blij zijn als hier alles klaar is kunnen we ook richting zon heb er zin in.
    Veel plezier en goeie reis kijk uit.
    Groetjes en xxxx JEANNINE.

• 03 December 2012 - 14:39

Lien Braaf:

lieve wijna en eef, iedere keer weer een belevenis jouw prachtige reisbeschrijving. het voelt een beetje alsof ik er bij ben.
    ook zo fijn, die temperatuur bij jullie. hier heeft het vannacht al een beetje gevroren. gisteren een heerlijke wandeling gemaakt langs "de beulakker", een prachtig meer bij giethoorn. sarah, ons hondje heeft ook weer zo genoten. ruim een uur lekker los gelopen. thuisgekomen, brandde de kachel heerlijk warm. in de keuken een zalige geur van een biologische kip in de pan. een glaasje advokaat voor mij en kerst zijn biertje. schaatsen op tv en lekker lezen.
    met manon mijn dochter gaat het beetje bij beetje vooruit. ik heb minder contact met haar en doet me goed. het contact dat we hebben is goed en fijn voor ons allebei.
    woensdagavond,5december vieren we samen sinterklaas. voor het eerst met z'n tweetjes. heerlijk rustig.
    ik heb voor kerst een paar warme leuke pantoffels gekocht.
    zojuist met mijn broer alex in israël gebeld. ik weet niet of je op de hoogte bent, maar heeft hij in februari een operatie gehad ivm hersentumor. hij is pas weer voor controle geweest, mri scan en was het resultaat heel goed. hij heeft nu de laatste zwaarste chemo gekregen en moet dit nog slikken tot februari. de bijverschijnselen zijn vermoeidheid. naar omstandigheden gaat het erg goed met hem. altijd zo fijn 1 keer per week" bij te sjmoezen", zoals mijn moeder altijd zei.
    in de winkel gaat het naar omstandigheden goed.

nou lieve wijna en eef, dit was het dan wat ik te vertellen had. geniet maar lekker,

lieve groeten,
    lien.

• 03 December 2012 - 16:17

Herman-mieke:

Het was weer genieten van die prachtige reis verhalen.
    bedankt he en geniet maar dat doen jullie wel zo te lezen.
    groetjes uit baarle herman en mieke

• 04 December 2012 - 21:15

Janny Milius:

Lieve Wijna en Eef,

Mooie verslagen, we reizen In gedachten met jullie mee, en de warmte van Texas straalt naar Drenthe toe. Het is hier erg (water) koud de laatste dagen, ook al heuse sneeuw gezien, jullie zitten daar dus goed. Komende zaterdag is ons vertrek naar Spanje gepland, hoop dat het weer mee werkt.we zullen jullie daar missen! Morgen St. Nicolaas ben benieuwd wat hij mee brengt. Wij reizen zaterdag gezamenlijk richting het zuiden, leek ons veel gezelliger en onze gelovige kleinkinderen vinden dat heel bijzonder. Dat kun je je voorstellen! Zo dit was het voor nu, tot de volgende meer, liefs van ons, Janny