achtmaanden op toer - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

03 December 2012 | Verenigde Staten, Carlsbad

zondag 25 nov. warm

we hebben nog 25 miles te gaan, dan gaan we new mexico verlaten en rijden de staat texas in.
wij vermijden de hoofdwegen,achter langs zoals wij zeggen,
dwars door de olievelden van texas.
overal op deze uitgestrekte vlakten staan olietorens en jaknikkers.
het gebied waar door rijden is net zo lang als nederland,er wonen eigenlijk geen mensen,dus koffie drinken is er niet bij
de werklui die je af en toe ziet wonen in barakken of zo,n grote woonmobiel.
het stinkt naar gas ,gezond lijkt ons dat niet.na 255 miles komt er in het landschap wat verbetering.
nog steeds eindeloze vlakten maar er groeit hier nog wat.de katoenplantages,jammer ze zijn pas geoogst.overal vliegen witte plukjes katoen rond.het lijkt net of het gesneeuwd heeft.
tusssen door een ranch,we kwamen heuse cowboys tegen ze waren te paard en dreven een 50 tal koeien op.
ze werden naar een grote kraal gedreven waar een vrachtwagen klaar stond om ze mee te nemen.heel toepasselijk op de radio klonk country muziek
even wat afleiding,ja dit is het wilde westen,het bestaat nog.
deze km.s waren de saaiste tot nu toe die we gereden hebben.
geen koffie,niet eten .taai hoor
langzaam wordt het wat groener en zowaar een dorpje en...... koffie .
alleen in de fastfoodketens,was best lekker.
we vinden in san angelo een goed hotel.lach niet, geen restaurant in de buurt.moesten 8 kilometer rijden van ons hotel en dan alleen een pizza hut. wij waren de enigen die bediend werden ,het was wel beredruk maar met afhaal pizza,s de auto,s stonden in de rij.

maandag 26 nov
we rijden naar de stad san antonio hier wordt het wat groener er zijn zelfs golfbanen,
nog steeds uitgestrekte katoenvelden
doen onderweg het plaatsje Fredericksburg aan, de stad werd in 1846 door duitse immigranten gesticht,het duitse erfgoed wordt levend gehouden in de vorm van een aantal biergarten in een hebben we heerlijk snitsel en zuurkool gegeten met een groot glas bier mmmmm.
in de straten veel opschriften in het duits .deze americanen zijn dan ook niet te verstaan, koeterwaals.
we rijden vandaag maar een paar uurtjes
nemen een hotel aan de rand van de stad op loopafstand van de bezienswaardigheden.
er is veel te zien.en het is er gezellig.
de spaanse missionarissen stichtten in 1718 deze stad ,toen kwamen de mexicanen de stad innemen en dan natuurlijk de texanen die het terug veroverden.
san antonio is voornamelijk spaans en mexicaans van aard.
dat zie je aan de bevolking.en de taal is niet te volgen .je hoort spaans en dat andere zal wel engels geweest zijn maar die combinatie ook niet te volgen.
langs de san antonio river werd tydens de depressie van 1936 een pad aangelegd om overstromingen te voorkomen.het wandelpad waaraan allerlei winkelstjes eethuizenen musea liggen is een oase midden in de stad,auto,s kunnen er niet komen.
zo heb je ook een engelse wijk met oude victoriaanse huizen ,het king william district.daar vonden we een restaurant verscholen tussen de rozenstruiken echt engels.in dit stadje was 1 extra nacht niets te veel

28nov
wat gaan we doen !!!!!!
we kiezen voorCorpus Christie,dat ligt aan de golf van mexico.
het is een grote havenstad maar er zijn ook prachtige boulevards.
een groot hotel aan de boulevard spreekt ons wel aan en wij boeken voor 5 nachten.
het is een koloniaal hotel met 10 eteges wij zitten op 4 mooi uitzicht.
29nov
wij bezoeken vandaag het art texas museum waar ze heerlijke koffie hebben.
en een bezoek aan het beroemde 277meter lange vliegdekschip de USS Lexington.
we waren nog nooit op zo,n schip geweest erg imposant,dit schip heeft een aanval op pearl habor overleeft in 1944. verder deed het in de oorlog van cambodja en vietnam mee en de desert oorlog met iran of irak.
vergeten)
we hebben het hele schip bekeken, de hutten,keukens bieb,postkantoor kerkje en een heel ziekenhuis 'er was echt van alles aan boord het lijkt wel een dorp.
de hangar waar de vliegtuigen stonden onder in het schip ,er konden 150 toestellen in. ze werden met een lift naar boven getakeld en hup over het dek zo de lucht in. na 3 uur rond gewandeld te hebben waren we het zat. het heeft een enorme indruk op ons gemaakt.
zo dit is het even weer prbeer weer wat foto,s te doen
nog een plezierige sinterklaasavond ,dat is hier niet, wel een santa claus net zo iets.
groetejs allemaal wijn aen eef

• 03 December 2012 - 08:18

Marijke:

Hoi Wijna en Eef,

Wat zijn jullie belevenissen weer bijzonder.
    En wat smaakt een pizza na 8 km rijden dan toch lekkerrrrrrrrrr
    Mensen geniet ze, het begint hier nu koud te worden.

groetjes van Wim en Marijke

• 03 December 2012 - 09:03

Oeht:

Nou jullie hebben weer heel wat meegemaakt
    Hier pist het van de regen en het is waterkoud , de donkere dagen voor Sint.
    Texas en olie zijn twee synoniemen , lekker goedkoop getankt?
    Geniet lekker van de koffie , de beste koffie beter nog dan Starbucks met die vieze kartonnen bekers is in mc Cafe te vinden , meestal binnen een mc Donalds zaak zelf Heel goed en zeker voordelig . In China en Hong Kong waren ze te vinden dus ook in de States moeten ze zijn.
    Ja zo'n schip is gigantisch en dat is nog niet eens de grootste , maar ja kost ook een paar centen , maar dan heb je ook wat.
    Veel plezier en tot horens

• 03 December 2012 - 12:11

Joke:

hallo Wijna en Eef,
    wij hebben in China ook veel in de Mc cafe's koffie gedronken, dat is heerlijk, wel vragen om een stenen kop hoor!
    Ontzettend leuk, jullie reisverhaal, wacht weer in spanning af,
    liefs joke