achtmaanden op toer - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

29 Januari 2013 | Frans Polynesië, Papeete

27 jan.
papeete (betekend 'water uit een mand' is de hoofdstad van frans polynesie en is gelegen op het eiland tahiti.
het is broeierig 35gr. zwaar bewolkt.
als we van boord gaan worden we verwelkomt door mooie dames die ons een geurige bloem geven.een orkest speelt het volkslied van het eiland.
het eiland is beroemd voor de prachtige stranden en zwarte parels. veel mensen werken in de oester industrie waar de parels gekweekt worden.ze zijn prachtig ,maar erg duur.
wij wandelen de stad in het is zondag er zijn veel winkels dicht. de stad ziet er armtierig uit veel cafe,s winkels dicht getimmerd ,zwervers en bedelaars.
geen goeie indruk .

s,middags is er een show aan boord van de local folklore groep van het eoland. muziek en dans fantastich.die buikdansers en ressen zo ken ik het gevoel van tahiti weer.
om 5 uur varen we naar het volgende eiland ,waar we morgenochtend om 8uur aan hopen te komen wijna en eef