achtmaanden op toer - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

07 Maart 2013 | Indonesië, Makassar

4 maart 38gr. makassar indonesia
we komen aan op het eiland sulawasi,het vroegere celebes.
het is hier een compleet andere wereld ,oftewel een cultuur shock.eigenlijk mens onwaardig.
krotten de straten zijn haast niet begaanbaar het is vuil ,het stinkt ratten lopen rond afval ligt overal.
hier is india niets bij en dat vonden we toen al erg.
je kan hier niet rustig lopen zwermen bedelaars om je heen.
we nemen een taximaar het is zo druk er is geen doorkomen aan,stinkende oude vrachtwagens maar dat is niet het ergste die honderden brommers en dat in deze hitte
we geven aan wat we willen zien. als je uit de taxi stapt wordt je adem afgesneden van de stank. na drie uur waren we het zat. op naar de boot ,in bad en niet meer van boord.