achtmaanden op toer - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

07 Maart 2013 | Indonesië, Balikpapan

2 maart bali erg benauwd

we gaan om half 10 van boord
we nemen voor 4 uur een taxi.
erg veel verkeer ,voora; motoren het lijkt vietnam wel.
promt komen we vast te zitten gelukkig het de auto airco na drie kwartier komt er weer schot in we gaan naar klung-klung een tempel bezichtigen.
we rijden langs rijstvelden de heuvels in hier is het echte bali.de natuur is geweldig.
onze chauffeur een aardige man die goes engels spreekt vertelt ons enthousiast over bali en de tempels.
hij neemt ons mee naar een onbekende hindoetempel er is feest.
hij laat ons de offers ziendie de mensen brengen ,fruitmanden hoog opgestapeld. dat dragen ze op hun hoofd.
we bezoeken een bali agro ,teba sari, kijk op internet www.tebasari.com.
we hebben gezellig thee gedronken de tijd vloog voorbij. de 4 uur worden er 6 maar daar hebben we geen probleem mee de chauffeur ook niet
om 4 uur staan we weer bij de boot.de afgesproken prijs berekende hij. eef heeft hem een extra fooi gegeven.veel gezien geweldig.

om 5 uur is er aan boord groot feest
het grote dek is ingericht als een balinees dorp.
het zwembad is omgetoverd in een groot meer met een bamboebruggetje en rondom riet,overal staan palmbomen-hemelbedden zoals bali heeft op de srtanden,houten maskers aan de met batik beklede pilaren,marktkramen van bamboe met daarin enkele mensen van de plaatselijke bevolking,een gamalan orkest met dansers ,nog 2 andere bands en een poppenspeler
het lido dat aansluit aan het buitendek had het rest.omgebouwd met eetkramen er van alles te krijgen zelfs speenvarken aan het spit, heerlijke rijsttafel genomen ,drankjes zoals bier wijn en champagne gratis er werd gedansd het was in een woord vet-gaaf zoals de jeugd zegt .
dit was het even weer groetjes en tot het volgende verslag.
wijna en eef