achtmaanden op toer - Reisverslag uit South Perth, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu achtmaanden op toer - Reisverslag uit South Perth, Australië van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

achtmaanden op toer

Door: wijna

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

07 Maart 2013 | Australië, South Perth

25 febr. 34gr fremante
we zijn hier 2 nachten het is een levendig stadje ,veel studenten er is een ongedwongen sfeer.
de hele stad heeft een renovatie ondergaan veel cafe,s oude gebouwen en markten zijn in oude stijl herbouwd 1850.

26 febr perth 38gr.
het is s,orgens om 9uur al 34 gr, we besluiten om van fremante met de trein (45min)naar perth te gaan (alsof het daar koeler is)
dit is weer een wereldstad,heel anders dan het charmante stadje fremante
op een plein staat een aboriginal met een grote vlag te zwaaien,een handje vol mensen staan in de buurt te kijken.
die man heeft een prachtige artistieke kop .
ik ga naar hem toe en vraag of ik een foto mag maken ,hij glunderde.op dat moment komen er 3 agenten op hem af en someerde hme weg te gaan ,
het liep een beetje uit de hand veel geschreeuw en getier ,ik stond er tussen.
gewoon in het nederlands zei ik ;nu ben ik heel boos zo kan ik geen foto maken .het werd stil ,de agenten mopperde tegen mij en zeiden ,geen buitenlanders a.u.b..
de aboriginal greep dit dankbaar aan en bracht de agenten in verlegenheid na wat geharrewar gingen de agenten op afstand staan kijken.
de abo kwam stralend op me toe en bedankte me en wilde samen met mij op de foto.
toen bleek de pers er ook te zijn .foto,s en een intervieuw.volgens mij sta ik morgen in het dagblad van perth, zovan nederlandse neemt het op voor de abo.
we hebben het verhaal aangehoord ,hij mocht niet demonstreren deze groep mensen worden in dit tolerante land nog steeds als 3derde rangs burgers BEHANDELD

GROETJES EN TOT DE VOLGENDE VERSLAG

  • 07 Maart 2013 - 09:44

    Oeht:

    Ha die Wijna en Eef
    Goed hoor , de Abo's zijn onze oermensen
    , hoor jij daar ook bij ?
    Leuk weer wat van jullie te horen, blijf schrijven , blijven jullie toch een beetje dichtbij.
    Hier is het een heerlijke dag geweest biojna 16 graden , maar van het weekend heben ze weer sneeuw besteld Maart roert zijn staart .
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wijna en eef

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 38926

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 07 Juni 2013

acht maanden op tour

10 Mei 2012 - 09 Juli 2012

op naar de Noordkaap

Landen bezocht: