bezoek aan husqvarna - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu bezoek aan husqvarna - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

bezoek aan husqvarna

Door: wijna en eef

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

18 Mei 2012 | Zweden, Stockholm

hallo allemaal
wij hebben de gezellige stad kopenhage achter ons gelaten.
op naar jongkoping
via helsingor de pont op en 30min.later staan we in helsingborg,zweden,
in zweden rijden we door prachtige natuurgebieden.
onderweg kan je op parkeerplaatsen goed terecht,er is van alles .
dan zijn we bij de camping,het ligt aan het vatternmeer vlakbij jongkoping.
er is iemand jarig van de groep,wij kennen ze allemaal nog niet,maar dit wordt wel gevierd om 5 uur in een zaaltje op de camping, een
drankje en een hapje en lekker kletsen.
raar, wij rijden allemaal de zelfde route maar iedereen beleeft wat anders. je komt soms elkaar tegen op een parkeerplaats doordat wij een sticker op de auto hebben weten we dat ze bij de groep horen.
vandaag 18mei naar husqvarna geweest,daar hebben we de fabriek bezocht.dat nu een museum is.

groot groot en met allemaal producten die we wel kennen zoals naai en maaimachines wasmachine vleesmolens,kachels,je kan het niet bedenken wat nog meer.fietsen cross motoren.
na het bezoek zijn we naar het smedendorp gegaan.er is veel bewaart gebleven en nu zitten er kunstenaars in.
dit stadje was voor de werknemers,net zoiets als philips vroeger had.
we hebben er zo,n 3 uur rondgelopen.
daarna hebben we een wandeling langs het meer gedaan.
morgen vertrekken we naar stockholm daar blijven we 3 dagen.
jullie willen ook weten hoe het weer hier is,de dag dat we moesten rijden heeft het de hele weg geregend.
toen we op de camping kwamen was het droog en vandaag 19 gr, zon maar de wind voelde koud aan.
de camping was volgens onze leider redelijk.nou alles is hier gratis ,de wasmachine en droger .internet,en zelfs de sauna.wat een luxe.zijn benieuwd hoe het verder dan zal zijn.
zo dit is het even weer.tot de volgende keer groetjes van ons beiden

• 19 Mei 2012 - 06:31

Jan En Vera:

leuk zeg zo van jullie te horen. een nomadisch leven is zo gek nog niet. Stuur maar wat regen hierheen dan ruilen we met zon. we hebben hier al warm weer gehad en de meeste tijd is het gewoon aangenaam. We eten meestal op het terras achter en laten de zon ondergaan op het dakterras. Het is een aangenaam gedeelte van het jaar. Jan maakt elke dag een scooterritje door de campo en doet zich dan te goed aan de nisperos, de mispels. O, als eieren zo groot en zijn vader verbied hem het niet om er zo nu en dan eentje te pakken die zo mooi rijp is en zo voor het pakken hangt. Volgens goed spaanse gewoonte mag dit. groet van jan en Vera

• 19 Mei 2012 - 07:05

E.Korteweg:

leuke beschrijving hartelijk dank.Fijn dat het goed gaat weer hier niks.groetjes Els

• 19 Mei 2012 - 08:23

Marianne:

Hallo, gaat het ook goed met Eef? Hier is het nu prachtig weer, dus wij genieten ook met volle teugen. Het is weer een mooie reis volgens mij die jullie maken. Je leert de mensen vast wel kennen in de loop van de tijd.Ik ga zo dadelijk de kunstroute fietsen.

• 19 Mei 2012 - 09:38

Corrie:

dat lijkt mij ook heel leuk, al die oude naaimachines

• 19 Mei 2012 - 17:21

Ton Van Der Sterren.:

Hardstikke leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Wat maken jullie weer veel leuke en interessante dingen mee. Wij gaan van 7 t/m 17 juni met de OAD naar Kroatië en daar hebben we heel veel zin in. Vorig jaar is de vakantie vanwege gezondheidsproblemen niet doorgegaan, maar we zijn er nu wel aan toe. Wijna en Eef, nog veel vakantieplezier en groetjes van Jos en Ton,

• 19 Mei 2012 - 17:54

Ina:

Fijn om julie te volgen Gelukkig is het weer redelijk Van de week wordt het hier eindelijk ook mooi weer(vlgs de verwachtingen) grotjes jeen enn ina

• 23 Mei 2012 - 07:17

Ria/Wim Verberg:

Hoi, Wijna en Eef,
    Sjonge, wat maken jullie een leuke reis. Zoals jullie wel weten hebben wij ook Skandinavie(sorrie, zonder puntjes want ik ben nog niet zo goed op dit ding) gemaakt en wij vonden Stockholm ook fantastisch. Dat museum met die boot, geweldig. Ook het stadhuis is prachtig he.
    Wij zijn ook druk bezig met de camper klaar te maken. Hij is helemaal gepoetst en schoon dus als de voetbal in juni ten einde is of als Nederland er uit is willen we vertrekken. Het is dus nog een kwestie van kleding en etenspullen. Het weer hier is vandaag zonnig en veel warmer geworden maar we hadden steeds nog een koude wind. Morgen gaan we met de motor een dagje de bergen in en ergens een hapje eten. Wim geniet daar enorm van maar ik ga veel liever met de cabrio, dat zit wat gemakkelijker voor mij. Wim rijdt ook maar aan en ik wil er dan wel eens even af
    De plannen voor de reis zijn eerst langzaam door Spanje en door Frankrijk naar Zwitserland en dan willen we enkele opera,s in Verona bezoeken en dan door Duitsland gaan zwerven. We hopen dan eind September weer thuis te zijn en zullen jullie dan wel in oktober zien. Uiteraard nemen wij de iPad mee dus kunnen heerlijk contact houden.
    Destijds heb ik met mijn eerste man met de Acsi en 23 caravans een groepsreis door Spanje gemaakt. Met welke reisvereniging zijn jullie weg ?
    Wij vonden het heel leuk en als ik jullie verslagen lees jullie ook Geniet er nog van en tot horens.
    Hartelijke groeten, Wim en Ria.