we gaan naar lillehamer - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu we gaan naar lillehamer - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

we gaan naar lillehamer

Door: wijna en eef

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

11 Juli 2012 | Noorwegen, Trondheim

hallo allemaal
23 juni.trondheim
het afscheidt van marion en kas was heel apart.
zij voeren met het cruisse schip langs onze camping,dus zwaaien en zwaaien.het was een hele fijne en leuke dag
-------------
25 juni van trondheim naar lillehamer,vroeg op weg,het is een lange rit we rijden in een keer door,we willen het openlucht museum bezoeken ,om 2 uur zijn we in lillehamer,bekend van de olympische winter spelen van 1994,
maar haastige spoed is zelden goed ,ook hier weer.
we kregen de caravan niet van de knobbel af,na 15 min.sjorren de moed opgegeven
eef gaat een service dienst bellen.
geloof het of niet,voor eef weer bij de caravan was.
kwam er een boom van een blonde noor,hij blies een keer of drie en trok.........niets ,hij keek mij aan of ik degene was die het tegen hield
dit schouwspel herhaalde zich zo,n 3 keer en toen ......los een brede smile een groet en weg was de adonis.
niets hoeven te betalen. wij blij

toch nog naar het openluchtmuseum.
dat was genieten. er staan oude huizen uit het hele land,hier opgebouwd, er is ,n soort dorp onstaan uit 1200 tot 1600.
er is een stadje nagebouwd uit 1800 tot 1960 erg herkenbaar er is ook een huis van de toekomst. wat eigenlijk weer achterhaald is.
we gaan de stad in lekker pizza eten. de stad zelf lijkt ook een museum.
--------------------------
26 juni van lillehamer naar larvik
we rijden door het prachtige gudbrandsdal,hoge bomen aan diep blauwe meren.rond de meren liggen boerderijen in noorse kleuren,het is een feest om door dit landschap te rijden.
-----------------
27 juni van larvik naar denemarken.
we moeten wel erg vroeg op 6.15uur gaan we al rijden ,we rijden in collone naar de veerboot onze plaatsen zijn besproken de overtocht duurt 4 uur.
info;er waren zeker 1500 mensen aan boord 40 grote vrachtwagens ,caravans niet te tellen en dan nog de luxe auto,s
wij maken van een nood een deugt en gaan lekker zonnen op dek. dan nog even de laatste noorse kronen opgemaakt.
als we van boord komen moeten we nog 240km rijden.
---------------------
28 juni-hampen
goedemorgen denemarken
we staan laat op we willen naar lego land.
starten de auto !!!!!!!!! het leek wel de TT in assen.
knalpijp heeft het begeven ,en dat in een dorp van niets dit was een vergissing......
de plaatselijke garage hielp ons geweldig.de knalpijp werd besteld en 2 uur later bezorgd,weer 2 uur later geen geknal meer ,wat een service
-----------
29 juni vandaag naar legoland .dit is voor n, keer de moeite waard .
als je ooit in de buurt bent altyd doen.
leuk,leuk,leuk.
vandaag is het de laatstedag dat we met de groep samen zijn.
vanavond afscheids dinee
morgen gaat iedereen weer naar huis.
---------------
eef en ik nog niet. wij blijven nog wat in denemarken
we gaan naar het eiland funen-tasling
verder bezoeken we kleine stadjes en landgoederen.
gaan naar odense ,hier heeft de sprookjes schrijver hans andersen
gewoond,wij maken een stadswandeling. die heet in de voetsporen van andersen.het leek wel of je in zijn sprookjesboek liep.
-------------
7 juli
we rijden om 8 uur van de camping moeten weer eens een pont halen, we gaan weer naar de vaste wal
in bremen komen we aan en daar blijven we nog 2 nachten.
bezoeken de stad wat zeer de moeite waard is .
evaluatie

wij hebben een prachtige reis gehad,erg veel gezien en beleefd de groep ;het waren hele fijne mensen die net als wij van privicie houden geen gezeur geen groepjes in de groep als er wat was gelijk helpen.
we hebben 7 weken lang met elkaar opgetrokken.en iedereen heeft hartelijk afschijd kunnen nemen
we verheugen ons dan ook op de reuniedag die in okt gehouden wordt.

-----------
of wij dit nog eens gaan doen met een gezelschap zeggen wij ......nee
je bent te veel gebonden aan tijd ,vooral als je wat langer ergens wilt blijven ,moet je toch door .....jammer
--------
een hulde wil ik brengen aan eef hij heeft 8468 km alleen gereden.
zonder brokken te maken .hij vertrouwde op mij voor de navigatie daar mankeerde het nog wel eens aan.
wij gaan zaterdag de 15de naar prinsenbeek.
ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke en lieve reactie,s op onze reis. zoals jullie weten is mijn comp.kapot er wordt aan gewerkt .zogauw hij gemaakt is laat ik weer wat van ons horen .dag dag doei doei.

• 11 Juli 2012 - 16:18

Joke Mulder:

Hallo Wijna en Eef,
    Ik heb werkelijk genoten van jullie reisverslag, geweldig zoals jij het allemaal kunt verwoorden Wijna, chapeau!
    Nu, ik ben heel benieuwd wat de volgende reis gaat worden, want die komt er vast wel weer aan,
    doei, goeie thuisreis en.............
    vele groetjes Joke