belevenis met pont - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu belevenis met pont - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

belevenis met pont

Door: wijna en eef

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

13 Juni 2012 | Noorwegen, Andenes

ja misschien is het wat veel achter elkaar maar ik kan nu de comp. weer gebruiken.ik schrijf elke dag een verslag maar kon ze niet versturen dus effe flink zijn en lezen maar.

12 juni
vandaag moeten we in twee ploegen rijden de een vertrekt s,morgens om half 7, want we moeten met een pont mee en we kunnen niet allemaal tegelijk over ,de tweede ploeg mag om 9 uur weg om de pont van half een te halen.
weer een mooie rit door en langs de fjorden. komen we om half twaalf bij de pont, staan er nog 4 caravans van onze ploeg, grote verbazing want ze hadden al aan de overkant moeten zijn ,maar dat dachten meer mensen ,vroeg op want er vaart maar 2 keer per dag een boot.
en ja hoor daar komt de boot weer aan al het spul begint te rijden maar dat is pech drie van onze caravans kunnen niet mee waaronder wij. dan maar wachten tot 4 uur dat had de bootsman gezegd ze wilde omdat er veel mensen stonden nog wel een keer terug komen.aardig !!!!
was het niet dat wij 83km verder weer een pont moesten hebben en die zou om 19.00uur vertrekken dat konden we dan niet halen.
geen paniek we hadden met ons drieen al besloten om die pont van 16.00 uur tenemen en dan maar de volgende boot te missen , tot onze grote verbazing kwam de pont om half drie ineens aan.wij erop en dan maar hopen dat we die andere konden halen,we zouden 13juni walvissen gaan spotten en dat konden we ook weer niet halen omdat de eerste pont om 11uur s,morgens pas vertrok en het spotten was om half negen ,wat een spanning allemaal
het is maar 83km maar we konden niet harder rijden dan 44 of 50km per uur .
maar alles ging goed, komen we bij de andere pont aan staan daar nog weer 5 caravans van ons ,wat was er gebeurt er waren nogal wat vrachtwagens geweest en die gaan altijd voor,wij waren nu met 7 caravans en er stonden nog wel 30 andere.
en iedereen wil natuurlijk naar de overzijde.
wij hebben het heel leuk opgelost .er stonden drie kampeertafels, die aanelkaar gezet een leuk kleedje erop en wat flessen drank voor ons verdriet te verdrinken. een kwam op het leuke idee om buiten pannenkoeken te gaan bakken
nou grote hilariteit bij de duitsers noren en andere nederlanders. wij met 10 man lekker zitten eten en hebben natuurlijk ook andere mensen een pannenkoek gegeven ,koffie gezet en cake
uitgedeeld het was een toffe boel
het weer ,was gelukkig goed en het blijft lang licht.maar dan komt de pont en nu wordt het echt spannend kunnen we allemaal mee.nou wij met onze 7 caravans wel maar er bleven 9 campers staan.die ene had al 14 uur gewacht.
we werden door de andere medereizigers hartelijk begroet.

en nu de grote dag 13juni
het regend dat is de eerste keer en we moeten met een vissers boot mee.
we gaan walvissen zoeken.
11uur aan boord en koud .we varen en varen wat je ziet nog geen dooie vis.
in die tussen tijd breekt de hemel open en daar is de zon ,nu wordt het heel aangenaam om drie uur klimt een matroos in de mast en ja hoor daar komt er een.
hij spuit in de lucht draait en draai en ineens komt de staart uit het water en hij glijdt zo de zee weer in ,de eerste keer kon ik geen foto maken het was zo fascinerend dat ik vergat foto,s te maken
maar er waren er 4 dus heb mooi foto,.
natuurlijk werd ik zeeziek kreeg een pilletje en toen ging het weer.het was een belevenis geweldig. we zijn allemaal in ons gezicht verbrand.
wat een heerlijke dag was het we waren pas om 6uur terug. nu ga ik stoppen.

eef is met mannen naar de haven want daar is een groot scherm kunnen ze voetbal kijken nederland duitsland verloren 2-1 de sukkels.
het is half 12 en de zon staat weer hoog aan de hemel.
wij vertrekken morgen naar de lofoten .
tot de volgende keer weer.
liefs van ons beiden

• 14 Juni 2012 - 06:47

Oeht:

Nou wat een belevenissen ,
    Heb je ook levertraan genomen , dan was je zeeziekte gelijk over , in ieder geval beter dan een pilletje
    Wat een avonturen zeg , hier gaat ook alles z'n gangetje en we zijn blij met ieder streepje zon.
    Ik heb alles gelezen ,prachtig , maar het moet even bezinken , goede reis verder

• 14 Juni 2012 - 07:19

Joke Mulder:

Hallo Wijna en Eef,
    Fantastisch zeg wat jullie allemaal meemaken en je vertelt het zo leuk dat ik hier alles levendig voor mij zie!
    Ik wacht je volgende verslag weer af hoor en jullie intussen h e e l veel plezier,
    doei, vele groetjes Joke

• 14 Juni 2012 - 08:02

Marijke En Wim:

We hebben weer genoten van jullie belevenissen. met foto's
    Wat maak je toch bijzondere dingen mee onderweg.
    Met die boot was hem wel even knijpen wat de tijd betreft.
    geniet maar weer en groetjes van Wim en Marijke

• 14 Juni 2012 - 14:44

Marion En Kaz:

Heerlijk, vooral die foto met cruiseboot, we hebben er zin in ! Nog 2 nachtjes slapen... Tot in Trondheim...

• 15 Juni 2012 - 08:53

Nels En Ton Deichman:

Hallo Wijna en Eef.
    We hebben eindelijk Jullie prachtige reís reís verslagen gelezen.We zijn nl vanaf 11April op pad met de caravana.We zijn in entapes tot Benidorm gekomen.We staan ñu op een camping in Platja d Aro.We zijn Eind Juni weer thuis.We hebben erg mooi weer gehad,zelfs af en toe de airco aan gehad.Gemiddeld Bleven We 1 weer op een camping.Ik word een beetje gek van die i-pad hij maakt de raarste woorden of zomaar hoofdletters.

• 15 Juni 2012 - 09:07

Vervolg Nel En Ton:

Dit in vogelvlucht ons vehaal.Jullie hebben zo lang zamerhand een mooi reisboek geschreven ( dit laatste woorden heb ik 5 over gedaan ) Ik zal eens niets meer verbeteren ! Hoe lang Duarte Jullie reís Noguera ? Wij gana vanaf 20 Juli weer lanzábamos op huís aan.We wensen Jullie Noguera een mooie voortzetting van de reís en natuurlijk pech en ongelukken verija .
    Groeten Nel en Ton

• 22 Juni 2012 - 14:01

Jeen En Ina:

Zijn terug van vakantie, slecht weer.
    hebben alle fam die ver weg woont weer gezien.
    Zit nu al een uur je verslag te lezen. Geweldig.Wat een mooie reis.maar wat gaat de tijd vlug, jullie zijn alweer over de helft.Nog veel plezier