van kabelvag naar fauske - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu van kabelvag naar fauske - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

van kabelvag naar fauske

Door: wijna en eef

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

21 Juni 2012 | Noorwegen, Kabelvåg

hallo allemaal
8 juni,
we hebben een korte route vandaag ca.109 km
FAUSKE IS HET eind doel
willen vroeg weg want we moeten weer een pont nemen.om 10.30 uur vertrekt die. we zijn ruim op tijd en we kunnen mee.het is een uur varen het weer was heerlijk.en de tijd vloog voorbij.
na de pont nog even 100 km rijden.
we vergappen ons aan de watervallen die we tegen komen.wat een natuurgeweld .
----------------
19 juni.
vandaag een excursie.
de bus is er om negen uur .we gaan naar de saltstraumen.
dit heb ik even uit een boekje,
de saltstraumen is een noorse getijdenstroom die zich 4 x per etmaal met geweld door een zee.engte perst.deze zee-engte is de verbinding tussen de oceaan en de saltfjord.om de 6uur verplaatst zich 372.000.000.m3 water door de engte die slechts 150mtr. Breeds is en 3 km.lang deze waterverplaatsing levert enorme draaikolken op van meer dan 20mtr diameter en in de kern een enorme zuiging. Eef en ik zijn boven op de brug gaan staan.hadden daa reen geweldig uitzicht,wat een geweld na dit spektakell vertrekken we naar een vliegtuig museum.
Het is een enorm gebouw in de vorm van een propeller. Je mag ook de verkeerstoren in met een panoramisch uitzicht.het was heel leerzaam zo leer je nogeens wat van de noorse geschiedenis.
We maken nog een sigt.seeing door de stad bodo.s,avonds gaan we met de groep pizza eten.het blijft nog steeds de hele avond licht .wij gaan in groepjes een verlaten marmergroeve bekijken en gelijk wat stenen meenemen .de groeve was dus helemaal verlaten.en de stenen zijn rose en licht groen je weet niet wat je ziet .wij hebben wat brokken meegenomen.fauske staat bekend om zijn special roodgekleurde marmer.

Weer vroeg weg ,maar we hebben een problem.eef was de vorige dag vergeten de aansluiting van de auto naar de caravan los te maken.toen hij de auto wilde verzetten vloog de aansluiting vanzelf los .s.morgens bij het weg gaan een hoop geode de stekker paste niet niet meer ,eerst het gras eruit geplukt ,het hele boeltje was ontzet.drie man moest era an te pas komen na 3 kwartier konden we gaan rijden .dit vergeet hij nooit meer.
Ik moet hier jammer genoeg stoppen.zoals ik al eerder schreef de comp. Van mij is stuk. Nu ben i kop een comp in de receptie aan het mailen maar elke keer komen er klanten en dat is niet zo handig voor het personeel ,ze hebben maar een.
Als ik in tronheim ben mail ik weer jammer he.kan ook geen foto,s erbij doen .we zijn 23juni in trondheim.
Alvast de groetjes van ons .

---------------------------------------
20 juni weer vroeg weg ,maar we hebben een probleem,eef was de vorige dag

• 22 Juni 2012 - 09:26

Joke Mulder:

Ach, ja, zo vergeet je allemaal wel eens wat hé, de een zijn paspoort en de ander een "stekker" (ha, ha,) gelukkig kwam alles weer goed, doei, veel plezier en...........vele groetjes Joke

• 30 Juni 2012 - 11:41

Oeht:

Hier alles z'n gangetje , leuke verhalen