stockholm bezoeken - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu stockholm bezoeken - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

stockholm bezoeken

Door: wijna en eef

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

22 Mei 2012 | Zweden, Stockholm

hallo allemaal
bedankt voor de leuke reactie,s
19 meiwij rijden van jongkoping naar stockholm
onderweg doen we een klein plaatsje aan granna, waar ze pepermuntstokken maken.de hoofdstraat ziet er pittoresk uit,met kleine winkels waar veel snoep verkoht wordt,zoals lolly,s en pepermuntstokken,heerlijk waren ze.
de weg naar Stockholm is een groot natuur gebied.
omdat de lente in tijd wat later is dan bij ons .maken wij voor de twede keer het voorjaar mee.
de weilanden staan vol met paardebloemen en daar tussen madeliefjes ,de meren met de eilanden maken het compleet.lijken net schilderijen.
jammer dat er veel beesten doodgereden worden ,we hebben zeker 8 dassen 1 hertje en 1 wolf geteld.toch is de weg goed afgezet met kilometers gaas.
toch vinden ze toch nog een gat om op de weg te komen,jammer

om zes uur gingen we met de groep naar een galerie,daar kregen wij een rondleiding met uitleg over de prachtige scupturen,aan sluitend was er een koud en warm buffet aangeboden,
het heeft wel wat ,eten tussen kunst.

20 en 21 mei
wij staan 7 km van Stockholm in een gehucht Sollentuna.
wij bezoeken Stockholm met een bus ,we gaan de high-lights van deze hoofdstad .
onder leiding van een belgische gids.
-bezoek aan het Vaasamuseum,de Vaasa was een oorlogsschip dat in 1628 uitvoer,na enkele mijlen gevaren te hebben is het schip gezonken -in 1960 is met de berging van het schip begonnen,nu is er een museum om het schip gebouwd.
_ de lutherse kathedraal van Stockholm.
deze staat in het oude centrum (gamla stan) in deze kerk troeuwen prinsen en princessen,vandaag wordt er een konings kind gedoopt.
_wisseling van de wacht voor het koninklijk paleis.
_wandeling door de nauwe straatjes
_de haven met zijn 2000 duizend jachten en plezierboten(hier wordt geen belasting op betaald maar dan mogen ze niet groter zijn dan 13.99 meter,tel uit je winst.
_ tot slot bezoeken wij het prachtige raadhuis.
na nog wat sight-see-en gaan we doodop naar de camping.
drinken nog een lekker wijntje en gaan slapen.
morgen weer vroeg op ,de reis gaat naar Hudiksva

• 22 Mei 2012 - 19:35

Herman En Mieke:

jaja we zien wel dat jullie weer lekker genieten. geeft niks we gunnen het jullie echt wel.
    maak maar veel foto's dan kunnen we het nog eens horen en zien.
    veel plezier en dikke knuffel van ons uit het bos

• 23 Mei 2012 - 06:35

Jacq En Rich:

Wat geweldig allemaal! Lees met veel plezier jullie verhaaltjes. Met een beetje fantasie reis ik met jullie mee.
    Veel plezier en tot het volgende verslag

Lieve groet,
    Jacq en Rich

• 27 Mei 2012 - 14:39

Jeen En Ina:

Wij gaan morgen 3 weken weg. Blijven in Ned.Volgen jullie reis met veel plezier.momemteel prachtig weer. Bij jullie ook?
    groetjes

• 27 Mei 2012 - 17:38

Jeannette:

Dag Wijna en Eef, geweldig al die mooie reisverslagen en zo goed weergegeven, " Chapeau"

De rede dat ik zo laat reageer, is de ziekte van mijn zusje, afglopen woensdag is zij overleden en wordt woensdag a.s. gecremeerd.
    Wij zijn erg verdrietig en zullen haar ontzettend missen.

stuur de verslagen maar gewoon door en zal ze lezen! t.z.t. zal ik wel weer iets van me laten horen.
    Lieve groeten, Jeannette.

Fijne reis!!!!

• 28 Mei 2012 - 12:38

Els:

Zo te lezen zien jullie erg veel,leuk hoor. Is de reis niet vermoeiend voor de chauffeur want het is een hele trek langs de wegen en je wilt toch alles zien, Geniet van jullie verslagen,
    Op naar Hudiksva. Wij hebben volop zomer heerlijk hoor. Groetjes Els