acht maanden op tour.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu acht maanden op tour.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wijna en eef brink - WaarBenJij.nu

acht maanden op tour..

Blijf op de hoogte en volg wijna en eef

06 November 2012 | Nederland, Amsterdam

donderdag, we zijn nu echt vertrokken eerst de caravan naar de dealer dan de auto naar de opslag,taxi gebeld die ons naar het station bracht,om 2 uur staan we op schilhol, marion en kaz zijn daar met onze koffers.hebben daar een hapje gegeten om 8 uur zijn die twee weer terug naar breda gegaan en wij bleven in het mercure hotel.

morgens inchecken en toen ging het fout.wij hadden 2 koffers bij ons de een was 17 kilo de tweede 24.9 en dat mag niet 23kilo mag wel, konden kiezen of betalen of de koffers delen.nu was er nog een probleem een was helemaal in gepakt we zouden deze vooruit sturen maar dat alles kostte 290euro extra ,daar kan je andere leuke dingen mee doen ,toch
dus wij in de hal over pakken, er liep van alles rond ,langs ons heen en maar kijken wat dat mens aan het doen was, zat al die tijd op mijn knieen.dat was zweten ,mopperen en ga zo maar door.de reis zelf is erg vlot verlopen,we hadden extra beenruimte heerlijk.door de douane ging
zonder probleem , gauw een taxi genomen die ons bij het hotel afzette
het hotel is goed wel in de styl van de jaren 50.
wij zitten 400 meter van Union square af midden in de stad.
er lopen veel zwervers rond ,vooral zwarte mensen,ze hebben winkelwagentjes waar ze hun hele hebben en houwen in rond sjouwen.
alles is oud hier de trams de bussen de w.c.s het lijkt wel een achtergebleven gebied
hoezo een americaanse droom, voor velen niet.
wat ons opvalt, dat de mensen erg vriendelijk zijn en een beetje kinderlijk zo komen ze op mij over. verder veel dikke mensen en als ik zeg dik ,dan schrik je ervan, ze lopen amper strompelen maar wat vreselijk .maar het vet druipt van hun kinnen.
dit is het even weer zal van de week de rest van wat we gedaan hebben vertellen.ga nu naar bed.groetjes wijna en eef

  • 06 November 2012 - 07:15

    Oeht:

    Ha die Wijna en Eef
    Ja dat komt ervan als je voor het eerst op vakantie gaat. Maar ja, hele stammen vooral uit Brabant staan op Schiphol koffers over te pakken. Wellicht kan een kofferweegschaal ( dat is een apparaat dat de koffer kan wegen) uitkomst brengen:-).
    Maar ik begrijp dat de vlucht lekker is geweest, en verder alles goed is gegaan
    Wat de American dream betreft , zo kan je , want tenslotte zijn we Amerikavolgers, zien wat onze toekomst in Europa is. Wel leuk als je ook vertelt in welke stad jullie zitten. Union square ligt bijvoorbeeld in San Francisco en in New York, ik gok maar op de eerste.
    Ik las net op internet , breaking news, dat er twee zeer (skinny) zwervers meer zijn gekomen in Frisco.
    Jongens, Geniet ervan en kom niet te dik terug, door al die big milkshakes en vette hamburgers
    We horen van elkaar

  • 06 November 2012 - 08:29

    Marijke:

    Hallo Wijna en Eef,

    Nou mensen dat was weer een goed begin.
    Ik zag het helemaal voor me jij op je knieen en proberen alles weer
    netjes i.d. koffers te krijgen. En al die glurende mensen.
    Er is toch wel een foto van !!!!!!

    We kijken uit naar jullie belevenissen , heel veel plezier
    en doe voorzichtig.

    groetjes van Wim en Marijke!

  • 06 November 2012 - 08:55

    Jan Van Luipen:

    Beste Wijna en Eef,

    Wat komt dat goed uit! Net nadat ik de laatste Geert Mak uit heb ben jij in Amerika.
    En je begint gelijk met reisimpressies ! Wat een genot. Kan ik controleren of Geert gelijk heeft. Tot nu toe klopt het.

    Het blijven inderdaad vriendelijke mensen en hulpvaardig en beleefd. Daar zouden we iets van kunnen leren.

    Ben benieuwd naar je volgende berichten. Jullie zullen wel als wereld deskundigen beschouwd worden want in het niet stedelijke deel van Amerika zijn ze niet zo reislustig

    Het beste toegewenst van ons. Het gaat hier goed in Spanje, we genieten nog steeds elke dag. Groet van Jan en Vera

  • 06 November 2012 - 09:49

    Lien Braaf:

    Lieve Wijna en Eef,

    Ik ben net weer terug van een week Israël. Ik was bij Alex, mijn jongste broer en zijn vrouw Lesley. dit keer was anders dan alle andere keren. Hij heeft een hersentumor, waaraan hij is geopereerd en gaat het naar omstandigheden heel goed met hem. Het feit dat de dood ineens voor de deur staat grijpt diep in.We hebben genoten samen te zijn. hij is zo'n bijzonder mens. Iemand om van te houden. Het idee hem zomaar te verliezen brengt veel verdriet naar boven, maar is helaas niet anders.
    Alex is geopereerd, bestraald en gedurende een jaar aan de chemo.Hij is bijzonder positief, staat vroeg op en werkt als vrijwilleger aan het plaatselijk museum, wat hij sinds veel jaren doet. We hebben gepraat over ons "vroegste vroeger", wat ik alleen nog met hem kan delen. Over leven en dood. Vooral genoten om samen te zijn.
    Op vrijdagavond, begin van de Sjabat, waren we bij Eytan met zijn gezin, de oudste zoon van Alex en de andere kinderen + aanhang, waar we een uitgebreid Marrokaans diner kregen.
    Zaterdagmorgen hebben we onze 92-jarige dierbare nicht Batya opgezocht.
    Ook was het fijn om even weg te zijn, want gaat het nog steeds niet goed met mijn dochter. Het weer was zalig en was ik van 's morgens tot 's avonds buiten. Heerlijk lezen op hun prachtige terras, genietend van de vogels. In de bus naar Rechovot samen koffie drinken op gezellig terras. Heel mooi blauw leren jasje gekocht+ zalige zeep voor de thuisblijvers.
    Verder heb ik prachtige sieraden ingekocht voor de winkel.
    Kerst had me naar Schiphol gebracht en kwam ik met de trein weer terug , waar Kerst met Sarah stond en was het wel wennen aan de kou brrrrrrrrrrrr.
    Voordat ik wegging is de nieuwe keuken geplaatst en heb ik zelf de vloer geverfd en ziet het er nu prachtig uit.
    De zon schijnt en ga ik nu een fijne wandeling maken met Sarah.
    Spannend, wie de verkiezingen gaan winnen in de States.
    Geniet maar lekker van deze prachtige reis.
    Heel veel liefs van mij,
    Lien.

  • 06 November 2012 - 10:06

    Joke :

    Lieve Wijna en Eef,
    Ha, ha, ha ja ik moest ook lachen om dat "toneelstuk" op Schiphol, ach ja zo maak je allemaal iets voor de eerste keer mee nietwaar.
    Wij zij gisteren terug gekomen vanuit HongKong/Shanghai en hebben het geweldig gehad, echt zoals ik het me had voorgesteld, veel gezien, meegemaakt en........... gefilmd.
    Wat betreft die dikke mensen, mij viel het vooral op op de vliegvelden als je staat te wachten dat er vooral veel dikke mannen aan het komen zijn, ik vind de vrouwen best wel meevallen, maar al die "bierbuiken" deden mij toch wel overkomen dat het de mensen (nog) goedgaat!
    Nu, luitjes geniet maar lekker en heel veel plezier,
    Joke

  • 06 November 2012 - 20:41

    Janny Milius:

    Hoi luitjes, wat fijn weer van jullie te horen. En wat een gedoe op Schiphol met jullie koffers. Was Joris Linssen nog in de buurt?ik hoop het want dan gaan we je ook nog zien!!!! Hello Good Bye vindt het vast jammer dit te hebben gemist. Wat is het vandaag toch een ontzettend spannende dag daar: die verkiezingen........ Waar zal het naar toe gaan? En jullie zijn er toch maar bij. Heerst er ook een speciale sfeer of merk je er niet veel van? In mijn beleving gebeurde er toch veel op straat in de VS, inderdaad aardige mensen met ja Wijna, toch wel een zekere naïviteit: ik herinner me iemand die voor mij, een vreemde, zeker 25 km omreed om mij op de juiste plaats af te leveren, op dat moment een geschenk. Hopelijk gaan jullie het ook zo treffen, geniet er van, en wij leven graag met jullie mee door middel van dit prachtige systeem.
    Veel liefs en graag meer ....... Janny Milius o

  • 06 November 2012 - 21:21

    Linda Van Gijzen:

    Had op Schiphol erbij willen zijn!!!!

  • 08 November 2012 - 08:00

    Jeannine:

    Geweldig allemaal echt iets voor jullie haha dat weet je toch, als je terug bent kom je zo'n weegschaaltje halen.
    Prachtig verhaal ik ga het volgen geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wijna en eef

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 38903

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 07 Juni 2013

acht maanden op tour

10 Mei 2012 - 09 Juli 2012

op naar de Noordkaap

Landen bezocht: